{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.908 visninger | Oprettet:

Vinterkonservering af motor uden start? {{forumTopicSubject}}

Hej alle. Står i den kedelige situation at min speedbåd desværre har elektriske problemer og ikke kan starte pt eller tørne motor rundt! Mit spørgsmål lyder på hvordan jeg så frossikre motor nu? Motor er en indenbords volvo penta 4,3 havkølet.

På forhånd tak

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinterkonservering af motor uden start?
  • #1   15. okt 2011 Selve konserveringen kan ses her.
    http://www.volvopenta.com/SiteCollectionDocuments/Penta/Laying%20up/swedish/LayingUp_web_sv.pdf

Start med at tage tændrør ud. Sprøjt en del WD40 ned på toppen af hver stempel, og tørn motoren via en stor skraldenøgle et par omgange. Sæt tændrør i igen.
    Nu da du ikke kan starte den, har du jo forskellige tap-haner rundt på motorblokken. Åben disse, og dræn saltvandet af.
    Termostat kan tages ud, så der er fri adgang i systemet. Luk taphaner igen, og sæt så en slange på en af dem ( som så skal stå åben ). Med en lille pumpe til at sætte på en boremaskine, kan du nu sende frostvædske igennem motoren. Det meste løber jo ud igen, da den er saltvandskølet. ( evt. kan du starte med at køre ren ferskvand igennem først, for at skylle snavs ud ) Lad så alle taphaner stå åbne, drev skal stå lodret, så vand kan løbe af, og så kan den holde vinter.

• #2   15. okt 2011 Hvis det er en GM blok så skulle der side 2 messing bolte nede ved dine frost propper dem løsner du men hvis du først vil skylde mortoren i gennem først tager du bare inløbet fra transommen af og monter en have slange på den og lader den stå men husk at hive termostaten ud først self når det er gjort så løsner du de bolte i hver side lader vandet rende af også hælder du frostvæske lige ned gennem termostat huset sådan måtte jeg gøre da jeg stod med min og en dårlig starter krans

Kommentér på:
Vinterkonservering af motor uden start?

Annonce