evinrude 30 hk. {{forumTopicSubject}}
Hej alle i gode båd ejere....
Jeg skiftede propel på min motor for et stykke tid siden. Den gamle propel havde mindre stigning og det var som om at den bare høvlede afsted med meget høje omdrejninger. Så udregnede jeg, via div tabeller osv, at den kunne få en større stigning, det hjalp også på omdrejningerne og den går mere roligt nu.
MEN, så igår da min far og jeg sku ud og tømme åleruserne, ja så gjorde den noget underligt, Den druknede, Pludseligt, under fuld gas..... Brrrrhhhh, og så døde den. Når jeg så hev i snoren kunne jeg straks høre at der var liv, men den ville ikke starte rigtigt før je gave lidt gas på håndtaget, efter lidt sejlads stille, ja så kunne jeg lukke fuld op igen og sejle normalt...
Nogen der har en ide om hvad dælen det kan skyldes.. Kan det skyldes at den pga større stigning og mindre omdrejninger, kvæler sig selv i benz..!
Nogen Bud..?
Mvh
Dennis
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 16 Svar: 56
nov 2009
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
Men kan det være skyld i den pludselige drukne ting.. Syntes bare det var underligt..
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
nov 2009
Både: 1 Emner: 37 Svar: 74
Jeg synes mere det var som om Den virkelig druknede, altså fik for meget benzin, da jeg som sagt fik gang i den ved at gi mere gas(lukke gasspjældet mere op og give den mere luft) den pruttede kun når jeg hev i snoren mens den var i neutral med gas og gear.
Men ja, kunne prøve at mærke på bolden under alle omstændigheder, og lige få målt omdrejningstallet, men eftersom vejret ikke er super disse her i det sydfynske så må det vente lidt.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
evinrude 30 hk.