mercruiser 7,4 mpi problemer {{forumTopicSubject}}
Hej med jer aktive sejlere jeg har brug for lidt hjælp
jeg har sat ferskvandskøling på min v8 7,4 mpi motor fra 2001, 300timer.
Den har dårlige toppakninger vil jeg tro for den bruger vand og det bobler i
køleren ,
og den har også tabt lidt omdrejninger.
Er det spild af penge og sende topstykkerne til cylændrecervice og få nye
ventilstyr
og slebet ventiler og rettet topstykkerne.
Bør jeg skifte ventilløfterne .
Eller skal jeg bare hælle noget ned i topstykket og se om ventilerne er
utætte og ellers
rense det godt og så samle det igen med nye toppakninger.
Er der noget med, at det skal være andre toppakninger når man har
eftermonteret ferskvandskøling.
er det samme pakninger som til bilmotore
og eller er der noget med tukkelsen på toppakningerne
Det er nogle spørgsmål jeg gerne vil have styr på , så er der nogen der kan
hjælpe med noget erfaring.
lige et andet spørgsmål kan et bravo 3 X diesel drev passe på mit transum som er beregnet til bravo 3,
og hvad vil foreskellen være i propelstørelse,
nuværende drev er 2,0 geaing og jeg bruger 22" skruer , X drevet er 2,2 hvor mange tommer skal jeg gå op i skruestørelse.
Hilsen Per.
jul 2010
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 85
Dine topstykker ville jeg helt klart få trykprøvet og planslebet,
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.069
De kan rådgive, vejlede og levere de ønskede reservedele til din motor.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2008
Følgere: 47 Både: 1 Emner: 16 Svar: 2.069
aug 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
mercruiser 7,4 mpi problemer