1.615 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP :( El problem {{forumTopicSubject}}
Sidst jeg var ude at sejle opstod der knas. Jeg kommer sejlende med march fart med 8 personer i min 18 fods sea ray med en 3.0 ltr mercruiser med 135 hk. pludselig siger det et smæld og motoren går uden ingen reaktion. Jeg kommer hjem og tjekker den igennem alt var som det skulle være men! 2 15 amp. auto sikringer var sprunget den ene hedder ignition (tænding) Og når jeg sidder en ny i springer den så snart jeg sætter tænding på? Hvad kan det være nogle erfaringer på forhånd mange tak mvh. en trist båd ejer :S
feb 2006
Følger: 5 Følgere: 18 Både: 2 Emner: 50 Svar: 3.147
der er jo rimelig mange ting der starter når tændingen bliver sat på. så det er lidt svært at gætte på.. der er kun den hårde vej og starte med at måle det igennem fra en ende af.
af nysgerrighed hvad var den så til den anden sikring der også var gået?
maj 2005
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 23
Når du sætter tænding på burde lampen lyse, pga den får plus fra forsynings siden og minus fra den side hvor der er en kortslutning.
Derefter begynder du bare at pille komponenter fra og skille multistik ad, indtil prøvelampen går ud, så ved du i hvilken retning du skal lede uden at det koster 100 sikringer.
Held og lykke
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 2 Emner: 7 Svar: 9
dec 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 22 Svar: 73
Før folk går helt amok, så var der 2 der stod parat med ildslukker, og ingen benzin ombord på båden....
HJÆLP :( El problem