{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

HJÆLP :( El problem {{forumTopicSubject}}

Sidst jeg var ude at sejle opstod der knas. Jeg kommer sejlende med march fart med 8 personer i min 18 fods sea ray med en 3.0 ltr mercruiser med 135 hk. pludselig siger det et smæld og motoren går uden ingen reaktion. Jeg kommer hjem og tjekker den igennem alt var som det skulle være men! 2 15 amp. auto sikringer var sprunget den ene hedder ignition (tænding) Og når jeg sidder en ny i springer den så snart jeg sætter tænding på? Hvad kan det være nogle erfaringer på forhånd mange tak mvh. en trist båd ejer :S

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  HJÆLP :( El problem
  • #1   19. jul 2011 kortslutning...
    der er jo rimelig mange ting der starter når tændingen bliver sat på. så det er lidt svært at gætte på.. der er kun den hårde vej og starte med at måle det igennem fra en ende af.
    af nysgerrighed hvad var den så til den anden sikring der også var gået?

• René M
    René M Tilmeldt:
    maj 2005

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 23
    #2   19. jul 2011 Hvis du ikke har nogen ide om hvor du skal lede er det nemmeste er at montere en prøve lampe hvor sikringen ville have været, altså så prøvelampen laver den forbindelse som sikringen ville have lavet.

Når du sætter tænding på burde lampen lyse, pga den får plus fra forsynings siden og minus fra den side hvor der er en kortslutning.

Derefter begynder du bare at pille komponenter fra og skille multistik ad, indtil prøvelampen går ud, så ved du i hvilken retning du skal lede uden at det koster 100 sikringer.

Held og lykke smiley

• #3   19. jul 2011 Jeg takker til jer begge smiley Også derhenad jeg vil selv men kunne godt være i havde erfaringer som ramte mit problem helt konkret smiley Kan ikke lige huske det men skal kigge efter senere smiley God aften her fra

• #4   19. jul 2011 Prøvede det samme, det var for pumpen i bunden af båden, der var gået i udu.... det jeg gjorde var at putte en skruetrækker i sikrings holderen, mens jeg gav den tænding,... for at se hvor problemet var(der kom så røg op fra pumpen! DETTE VIL JEG på det kraftigste fraråde.... men var simpelthen blevet så træt af at måle på diverse ledninger uden held.....
    Før folk går helt amok, så var der 2 der stod parat med ildslukker, og ingen benzin ombord på båden....

Kommentér på:
HJÆLP :( El problem

Annonce