1.839 visninger
|
Oprettet:
Strøm fra motor til ladning af batteri {{forumTopicSubject}}
Hej - kan I hjælpe?
Jeg overtog i sommers en fin Pepper 1700 med dertil hørende Mercury F25 MHL (2006). Der er lavet et eller andet med ledninger og motoren lader pt. ikke på batteriet i båden under sejlads.
På det vedhæftede billede kan man se kablet (brun/blå ledninger) der kommer ud af motoren (fra STOP udgang) og hvor kun den blå ledning er tilsluttet batteriet.
Der er allerede en 20 Amp sikring tilsluttet batteriet (se billede med rød ledning) og tænker umiddelbart at den brune ledning fra motor kan tilsluttes den røde ledning - hvad tænker I?
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Men når man læser på den gummiplade som kablerne går igennem, så står der jo stop. Og derfor vil jeg antage, at det er til død-mands-knappen.
Til venstre for den er der et hul som siger Harness, som betyder noget lignende som lednings-forbindelse. Du er nok nød til at tage låget af motoren, så vi kan se hvad der er inden under. Spor den blå og brune ledning tilbage til motoren, og der hvor den er tilsluttet. Tag nogle billeder af disse detaljer, så kan det være at der nogen her inde der kan genkende tingene.
Bedst er hvis du anskaffer dig et lednings diagram, eller en Clymer eller Seloc repair manual. Det er din "bibel" til hvordan tingene skal være. PS prøv at søge på E-bay eller Amazon.
Mvh Thomas
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 131 Både: 2 Emner: 38 Svar: 826
Det er min antagelse, men er ikke sikker.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
det er ikke alle håndstart motorer som har strøm udtag
okt 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
dec 2017
Følger: 16 Følgere: 49 Emner: 15 Svar: 54
Jeg er gammel tekniker.
Når der er en sikring på den røde ledning sker der ikke noget ved at prøve at sætte den til den brune.Både rød og brun står normalt for + (plus) og blå for - (minus).
Mvh Allan
Strøm fra motor til ladning af batteri