{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.131 visninger | Oprettet:

Frostsprængt blok Mercruiser 4,2 160 hk {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens. Jeg overvejer at købe en brugt speedbåd Glastron 173 årg 79 med en Mercruiser 4,2 rækkesekser med 160hk. Motoren er defekt, blokken er frostsprængt. Jeg har været ved at søge lidt på nettet for at se hvad det kunne koste lave motoren. Men findes der en en anden type motor der kunne passe i, måske et andet fabrikat. Gode råd og ideer modtages meget gerne, måske link til firmaer der sælger motordele mm. På forhånd tak. Jens


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frostsprængt blok Mercruiser 4,2 160 hk
  • #5   9. jul 2011 Er det ikke den motor der er udgået da ?

  • #6   9. jul 2011 Det må være en misforståelse.

    Den omtalte rækkesekser fra Mercruiser går under betegnelsen 250" eller i daglig tale 4.1 liter model 160. Motoren er en GM konstruktion, men mariniseret af Mercruiser.

    Motoren er blandt mange marinefolk omtalt som den bedste marinemotor til speed- og lystbåde. Jeg har set et enkelt eksemplar af motoren i en Glastron speedbåd.

    Motoren er udgået af sortimentet hos Mercruiser, men findes som fabriksrenoveret fra flere firmaer bl.a FirstMate Marine Engine USA - i Danmark er det nytdrev.dk der forhandler motorer fra FirstMate Marine Engine, og de kan også levere den ønskede motor som longblock ( motorblok med topstykke og vandpumpe - se dette link:

    http://www.nytdrev.dk/4_1_liter_række_6´er___160_hk___gm_longblock-p-2465.html

    Reservedele til motoren er indtil videre intet problem.


  • #7   12. jul 2011 Så var der lige et motornr på blokken, spændende om der kan findes noget til fornugtige penge.


    Motornr. = F7209SD
    Serienr. = 5611697



  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Svar: 41
    #8   1. jun 2014 Frostsprængte motorblokke.
    Er desværre ikke et særsyn, der er meget delte meninger om hvor vidt sådanne skader kan repareres. Der er også en del der tror at frostpropper i motorblokken skulle forhindre blokken i at frostsprænges. Men i alle de blokke vi har repareret fordi at blokken har været frostsprængt, har vi aldrig kunne se at frostpropperne har haft nogen virkning. Jeg er ikke mekanikker men jeg tror at frostpropperne har et helt forkert navn. da de ikke gør nogen gavn. i forhold til en frostsprængning.

    Vi laver reparationer i støbejern og støbte aluminiumslegeringer. og når vi ser de svar der kommer til den der spørger om det kan laves.
    Her er nogle af de svar jeg ser.:
    Det er ikke noget problem hvis man bare finder en der kan.
    Støbejern kan godt svejses, men det holder ikke.
    Det er ikke noget problem.
    Man kan ikke svejse i støbejern.
    Ingen problem kom til mig så fikser jeg det.
    Bare svejs det med en rustfri elektrode.
    Det skal bare gøres rigtigt.
    Det kan sagtens svejses med en CO2 svejser.
    En bacisk elektrode er det eneste der dur.

    Det er da ikke så sært at den stakkels spørger, bare bliver mere forvirret over svarene.

    De fleste svar jeg ser, svare desværre til at jeg var i Aarhus og der kørte jeg over for rødt, Der sket ingen uheld. men der for er det jo ikke sikkert at den næste der gør det, slipper levende fra det. Så tænk på at når i svare er det ikke jeres tegnebog det går ud over.

    Jeg laver reparationer til dagligt, og ser desværre alt for mange reparationer som er fejlet, fordi at de råd der blev givet, var forkerte.

    Der er faktisk en tråd til hver legering der er lavet, men når man ikke kender legeringen på det der skal svejses, hvordan kan man så tro, at man kan lave en svejsning der også kan holde.
    Svaret er enkelt, brug de svejseprodukter der er udviklet til reparation. De eliminerer gætterier omkring valg at tilsatstråd. På grund af at de dækker et meget større legeringsspektre.

    Kar i spørgsmål er i velkommen til at skrive eller ringe.
    Mvh. Allan Levisen
    AB Svejseteknik Aps
    www.absvejs.dk


    profilbillede
Kommentér på:
Frostsprængt blok Mercruiser 4,2 160 hk

Annonce