{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.687 visninger | Oprettet:

Kan ikke starte Mercruiser 4.3L V6 MPI {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg forsøgte at starte min motor for første gang i går.
Jeg har ladet batteriet med en intelligent lader.

Men når jeg drejer nøglen lyder der blot en høj "tikken". Lidt som nogle relæer der bare klapre. Første tanke var at der ikke var power nok på batteriet. Så vi prøvede også med en jump-starter. Det gav præcis sammen resultat.

Jeg har desværre ikke super meget tid til at rode med det selv.

Nogen bud på hvordan jeg kommer videre med at finde fejlen? Nyt batteri eller er det blot at få en mekanikker på (og hvem kan her i højsæsonen)?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Kan ikke starte Mercruiser 4.3L V6 MPI
  • #1   6. jul 2011 du har en dårligt stel forbindelse et sted...at lede........... :-)..... kik efter irrede ledninger og løse bolte slib rent og spænd efter..... eller din plus til start relæ er dårlig,,,, giv starter direkte power og se om det hjælper

• #2   6. jul 2011 Jeg er ret sikker på at det er fordi du ikke har strøm nok.

Prøv at snuppe batteriet fra bilen og knalde på dit eksisterende batteri med et par startkabler.

Du kan ikke bruge en jumpstarter den er slet ikke kraftig nok, jeg har selv prøvet det samme som du er ude i, og jeg prøvede oss med en kraftig jumpstarter og den kunne slet ikke hive motoren rundt.

Pøj pøj.

• #3   7. jul 2011 Ja, der er flere muligheder:

- Dårlige batteriforbindelser
    - Dårlig stelforbindelse fra batteri til motor
    - Dårligt startbatteri
    - Fejl på startrelæ ( enten på startmotor eller det eksterne startrelæ )

Har du målt batterispændingen på dit batteri ? Se evt. i bunden af propperne til cellerne - er de kulsorte ?

• #4   8. jul 2011 Hej igen,

TUSINDE TAK for jeres hjælp! Jeg kan ikke beskrive, hvor lykkelig jeg er.

Det var en dårlig stelforbindelse. En tur med stålbørsten på "skoene" på ledningerne til batteriet og hun sprang i gang! Fantastisk lyd smiley

Super lækkert! Jeg er dybt taknemmelig.

• #5   8. jul 2011 var da så lidt...glad for kunne hjælpe

Kommentér på:
Kan ikke starte Mercruiser 4.3L V6 MPI

Annonce