1.459 visninger
|
Oprettet:
Startproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har en Mercury 40 HK 2-takter 4-cylinder fra 1996.
Det sejler fuldstændig perfekt. Men når motoren har været slukket i mere end 2 minutter, så er jeg nødt til at bruge både choker og håndgas for at få den til at starte. Også selvom den er helt varm og har sejlet i flere timer.
Hvad dælen kan der være galt?
jul 2008
Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Men hvordan kan jeg se, om benzinen stadig er oppe ved motoren?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Men hvis motoren har været slukket i 5 minutter, så starter den ikke, selvom jeg har pumpet bolden helt hård.
Den starter kun, hvis den får både håndgas og choker. Og det er ikke nok med kun håndgas eller kun choker..?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Kan benzinen virkelig fordampe på så kort tid? Eller er det måske et tegn på, at den alligevel bliver for varm?
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 3 Svar: 18
www.motorogmarine.dk
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Begge kaburatorer er renset og der er nye tændrør.
Rent logisk virker det som om, at den simpelthen mangler benzin, når jeg vil starte den. Kan bare ikke forstå, at det er nødvendigt at bruge choker, når den er helt varm.
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Jeg har virkelig ikke megen forstand på motorer, så jeg ved faktisk ikke, hvad det vil sige at lave en kompressionstest.
Hvis trykket i øvrigt er for lavt, hvad betyder det så?
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Kan man gøre noget ved det? (Udover at anskaffe sig en nyere motor)
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
Tak for de gode råd.
Startproblemer