Hydraulisk styring påhængsmotor ? {{forumTopicSubject}}
Har haft en ny hydraulisk styring på min båd ,men var ikke helt som forventet. nævnte styring var en baystar . Første ratpumpe var der fejl i og blev ombyttet på garantien .
Blev aldrig helt tilfreds med den, rattet kørte lidt i hakker ind imellem. og alt var udluftet og forhandler har været ind over med udluftning af styring og den var helt fri for luft...
https://marinelageret.dk/styresystemer-og-kontrolbokse-156/hydrauliske-styring-403/hydrauliske-styring-baystar-1148/baystar-compact-hydraulikstyring-til-johnson-evinrude-paahaengsmotor-103218.html#product-description
Hvad er toppen af poppen ? Hvad skal man gå efter ...
Håber på lidt input
På forhånd tak!
Vh Steen
jan 2007
Følger: 9 Følgere: 90 Emner: 75 Svar: 1.193
Har lige flyttet den over på min nye båd .. lige da den var sat på og udluftet begyndte den at hakke ( ganske lidt ) men det er pisse træls at den begyndte på det ( har ikke været på vandet endnu, er nææææææsten færdig ) men vi købte noget mere olie og begyndte at arbejde MEGET med at kører systemet igennem ( MEGET OLIE ) efter ca 1 times drejen og drejen kom der nogle ganske små bobler igennem ( hvor fanden de har været i systemet .... aner det ikke, men de havde overlevet ca 2 L extra olie ) og efter de bobler kom ... bum glat som en ål ........ underligt ... men nu virker det, om det så er fordi der er arbejdet forfærdeligt meget fra stop til stop på udslagende .. ja det ved jeg ikke ( som om det lige skulle slide/slibe noget i cyl, det kunne jo også være )
Men kæft det er følsomt sådan noget... håber du får gang i dit, man får det jo ikke ligefrem gratis
maj 2012
Følger: 12 Følgere: 14 Emner: 15 Svar: 800
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
sep 2013
sep 2013
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Måske det er kontraventilerne man kan høre men forhandler kunne ikke nikke genkendende til det så det er muligvis en fejl.
Havde også forventet lettere styring, specielt når jeg gik fra 3 til 4,2 omgange men har monteret 10 cm tættere på aksel og dermed fået en del mere udsving så det er vist ik så ringe endda.
De små ryk føles som om man kan mærke impelvingerne men når #1 har fået bugt med dem slipper jeg nok også af med dem
maj 2012
sep 2013
Er selv meget i tvivl om om,hvad jeg skal gå efter mht hydraulisk styring en god styring er også en god oplevelse at sejle med
jul 2009
Det tror jeg også, invitere forhandler med ud en af de nærmeste dage
maj 2012
Ser man sig for, kan man købe et komplet sæt, til enten indenbords eller udenbords, med op til 150 hp, for ca. kr 3000,- inc. alt, selv hydraulisk væske...
Jeg får ikke procenter eller andet, og kender ikke nogen forhandlere, så ovenstående er ud fra mine egne erfaringer fra et lang liv med speedbåde, hvor jeg aldrig har kunnet stille mig tilfreds med kabelstyring, og derfor har skifter til hydraulisk styring, når og hvis jeg købte en båd med kabelstyring...
jul 2009
Jeg havde monteret den i 25°, også under påfyldning/udluftning så ingen bruger anmeldelser herfra endnu.
okt 2012
Følger: 18 Følgere: 169 Både: 2 Emner: 18 Svar: 1.054
sep 2013
Var i garagen og rydde op, fandt dunken med hydraulik olie fra min styring, kunne se en masse bundfald ligner jern spåner... Det er sq nok årsagen til at den ikke virkede optimalt. Vil huske dit råd med større slanger til næste gang 👍
Godt nytår!
jul 2009
Vinkel gjorde heller ingen forskel og de sælger da også selv til topmontering så den undskyldning var bare for at undvige ansvar.
Kan jeg returnere skidtet bliver det Vetus med extern kontraventiler, det spiller og ikke sådan noget skrammel.
Hydraulisk styring påhængsmotor ?