{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.056 visninger | Oprettet:

Hydraulisk styring påhængsmotor ? {{forumTopicSubject}}

Har haft en ny hydraulisk styring på min båd ,men var ikke helt som forventet. nævnte styring var en baystar . Første ratpumpe var der fejl i og blev ombyttet på garantien .
Blev aldrig helt tilfreds med den, rattet kørte lidt i hakker ind imellem. og alt var udluftet og forhandler har været ind over med udluftning af styring og den var helt fri for luft...

https://marinelageret.dk/styresystemer-og-kontrolbokse-156/hydrauliske-styring-403/hydrauliske-styring-baystar-1148/baystar-compact-hydraulikstyring-til-johnson-evinrude-paahaengsmotor-103218.html#product-description

Hvad er toppen af poppen ? Hvad skal man gå efter ...

Håber på lidt input

På forhånd tak!

Vh Steen

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hydraulisk styring påhængsmotor ?
  • #1   14. sep 2018 Jeg har den styring på min også, og den kører godt.
    Har lige flyttet den over på min nye båd smiley .. lige da den var sat på og udluftet begyndte den at hakke smiley ( ganske lidt ) men det er pisse træls at den begyndte på det ( har ikke været på vandet endnu, er nææææææsten færdig smiley smiley ) men vi købte noget mere olie og begyndte at arbejde MEGET med at kører systemet igennem ( MEGET OLIE ) efter ca 1 times drejen og drejen kom der nogle ganske små bobler igennem ( hvor fanden de har været i systemet .... aner det ikke, men de havde overlevet ca 2 L extra olie ) og efter de bobler kom ... bum glat som en ål ........ underligt ... men nu virker det, om det så er fordi der er arbejdet forfærdeligt meget fra stop til stop på udslagende .. ja det ved jeg ikke ( som om det lige skulle slide/slibe noget i cyl, det kunne jo også være )
    Men kæft det er følsomt sådan noget... håber du får gang i dit, man får det jo ikke ligefrem gratis smiley

• #2   14. sep 2018 Mavi Mare er toppen af poppen...

• #3   14. sep 2018 Kim . har udluftet min styring et utal af gange også forhandleren Henrik fra stranby marine , blev aldrig helt godt nu har jeg solgt båden . men skal have en ny styring igen til den næste båd . Den styring jeg havde var ikke bedre end en velsmurt kabelstyring ...

• #4   14. sep 2018 Brumme .. jeg vil kigge nærmere på mavi

• #5   14. sep 2018 Takker for jeres svar/input 👍👍

• #6   15. sep 2018 Jeg har lige monteret Mavi Mare, det er nøjagtig det samme + en irriterende lyd som 2 plastiktandhjul der takker over hver gang man ændre retning.
    Måske det er kontraventilerne man kan høre men forhandler kunne ikke nikke genkendende til det så det er muligvis en fejl.

Havde også forventet lettere styring, specielt når jeg gik fra 3 til 4,2 omgange men har monteret 10 cm tættere på aksel og dermed fået en del mere udsving så det er vist ik så ringe endda.

De små ryk føles som om man kan mærke impelvingerne men når #1 har fået bugt med dem slipper jeg nok også af med dem smiley

• #7   18. sep 2018 DR. Dit Mavi Mare må være defekt, jeg har haft flere både med Mavi Mare, og jeg har monteret dem på flere både, både mine egne og venners både, og det skal være helt lydløst, og det skal gå nemt, uden at det klemmer nogen steder, og uden at der skal bruges kræfter på det....

• #8   18. sep 2018 #7 brumme . jeg tror meget produktion i dag går så stærkt at mange virksomheder satser på mængden fremfor kvaliteten desværre ....
    Er selv meget i tvivl om om,hvad jeg skal gå efter mht hydraulisk styring en god styring er også en god oplevelse at sejle med smiley

• #9   19. sep 2018 #8
    Det tror jeg også, invitere forhandler med ud en af de nærmeste dage smiley

• #10   19. sep 2018 Jeg har prøvet de fleste fabrikater inden for hydraulisk styring, og Mavi Mare er toppen af poppen, og samtidigt med meget rimelig priser...

Ser man sig for, kan man købe et komplet sæt, til enten indenbords eller udenbords, med op til 150 hp, for ca. kr 3000,- inc. alt, selv hydraulisk væske...

Jeg får ikke procenter eller andet, og kender ikke nogen forhandlere, så ovenstående er ud fra mine egne erfaringer fra et lang liv med speedbåde, hvor jeg aldrig har kunnet stille mig tilfreds med kabelstyring, og derfor har skifter til hydraulisk styring, når og hvis jeg købte en båd med kabelstyring...

• #11   19. sep 2018 Nå i første omgang havde jeg glemt en væsentlig factor, når det fyldes/udluftes må ratpumpe højst hælde 10° og monteres i max 20°
    Jeg havde monteret den i 25°, også under påfyldning/udluftning så ingen bruger anmeldelser herfra endnu.

• #12   20. sep 2018 Jeg har også det mærke som du hade på din båd sten...det jeg montere inde i båden virkede fint efter montering...da jeg så fik monteret et magen til uden for måtte jeg ha ombyttet den ratpumpe da den gik i ryk som du siger...fik en ny men stadig det samme...det viste sig at der var jernspåner i olien fra den defekte ratpumpe som hade skadet cylinderen på motoren så alt blev skiftet...det blev meget bedere men ikke nok....købte nye støre slanger og så skete der noget nu kan det drejes med er finger kører bare godt....har siden skiftet slanger på nogle vendetås både og det er en helt anden styring nu...så det er godt givet ud med nogle støre og blødere slanger det har vi haft hæld med. 👍

• #13   6. jan 2019 12# Hej Henrik P.
    Var i garagen og rydde op, fandt dunken med hydraulik olie fra min styring, kunne se en masse bundfald ligner jern spåner... Det er sq nok årsagen til at den ikke virkede optimalt. Vil huske dit råd med større slanger til næste gang 👍
    Godt nytår!

profilbillede
  • #14   20. jan 2019 Havde mavimare ratpumpe med til forhandler, da han drejede et par omgange begyndte det at syde og ryge så fik promte en ny, den sætter sig ikke "fast" i yderstillinger, larmer / rykker mindre og låser ikke længere autopilot men er ikke tilfreds.

Vinkel gjorde heller ingen forskel og de sælger da også selv til topmontering så den undskyldning var bare for at undvige ansvar.

Kan jeg returnere skidtet bliver det Vetus med extern kontraventiler, det spiller og ikke sådan noget skrammel.

Kommentér på:
Hydraulisk styring påhængsmotor ?

Annonce