{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.756 visninger | Oprettet:

mercury efi 200 hk {{forumTopicSubject}}

jeg er på udkig efter min første båd, og har fundet en jeg skal ud og kigge på, det er en 19 fod speedbåd med en mercury efi 200 hk motor på, tror motoren er fra 1998, men er ikke sikker.

jeg vil gerne vide om der er nogle der har kendskab til denne motor, om den bare virker eller om det er en jeg kommer til at ha på værksted konstant, og hvad jeg ellers skal være opmærksom på i sammenhæng med motoren?

ved godt man kan være uheldig, men vil bare høre fra nogle af jer som har styr på det og kender til de forskellige motorer.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle en seng 500 kr.
  • Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mercury efi 200 hk
  • #1   10. maj 2011 1998 er ingen alder for en påhængsmotor der har været vedligeholdt og gammel hvis den har været misvedligeholdt (f.eks. ikke skyllet igennem efter ture).
    Personligt ville jeg ikke være nervøs for i motor i den alder hvis den fremtræder pæn og sejler godt.
    få stelnummer på motor inden du tager ud og kigge på den, tjek alder og om den er stjålet.
    Når du har købt så offer et service på den hvor de tjekker kompression og impeller så burde du ikke skulle på værksted med den igen hvis du selv behandler den ordenligt.

• #2   10. maj 2011 Hej D_R, har du et bud på, hvor meget samme motor æder af suppe? Det er vidst en 2-takter, så vidt jeg ved?

• #3   10. maj 2011 Jeg lever efter devisen - har man råd til 200 heste, så har man også råd til 'foder'!

• #4   10. maj 2011 Tag motor dækslet af og se om malingen skaller på blokken. Detg er et sikkert tegn på den har været for varm.....

• #5   10. maj 2011 Okay, stellet nr burde ikke være noget problem, det er en forhandler som sælger den, så de burde ha tjekket det selv?

Har lige set båden, både motor og båd var fra 1998, motoren så okay fin ud uden på, men fik ikke set under skallen, det må jeg gøre en anden dag, men båden så ikke skide køn ud, den var meget sol falmet og så ikke ud til at ha været vedligeholdt med polering osv, så jeg tror måske heller ikke. Otoren har været passet og plejet som den skal...

Han ville gerne lade mig prøve båden, men først når jeg var kommet så langt at Jeg ville købe den, og så ville han skrive ind i kontrakten at jeg måtte sejle i den og se om det var noget for mig og om den sejler som den skal, men som sagt først når der er skrevet under på salgs papire..

Hva koster service på sådan en motor ca? Og hvad skal der laves til service?

• #6   10. maj 2011 ... suk. Ja, og hvis man ikke vil ofre pengene på benzin, kan man spille badminton. Men når man skal købe sin første båd, vil man jo gerne være sikker på, at man har råd til at sejle i lortet - du kan købe et svin af en speedbåd til 100.000, men hvis det så koster 2.000 kroner at sejle en tur lørdag eftermiddag (og udfra hvad man kan læse herinde om 40/50/60 liter brændstof i timen) bliver man sgu da endnu mere ansporet til at sikre sig, at man har råd, inden man køber.... eller er jeg den eneste nybegynder, der har det sådan?

• #7   10. maj 2011 Med klampen i bund bruger den min. 60L i timen, men tvivler lidt på du overhovedet KAN sejle fuld gas med den motor på den båd.

En anden ting, det er super sjovt at sejle fuld skrald men som på mc med 200+ skal man være 200% på når man gør det hvilket er trættende så det bliver ikke din foretrukkende hastighed lige meget hvor petrolseksuel du er.

Et skud vil være du kan holde den planene for cirka 15L i timen og holde en go/behagelige fart for 25L i timen.

Også lige en prædiken......
    Motor/båd forhold i den størrelse er ikke legetøj eller bare sjovt, det er farligt, specielt for en nybegynder der ik har lært at læse havet og kende båden.
    Når jeg giver fuld gas i den orange er jeg 200% på og flytter ikke hånden fra gashåndtaget et sekund for den mindste bølge der rammer forkert når den er trimmet vil få den til at flyve bagover.
    På trods af jeg har mange års erfaring og kender den ret godt efterhånden har jeg kun et splitsekund at tage gassen i og når jeg det ikke med den fart er det slut så tør slet ikke tænke på, ikke hvad der kunne ske, men hvad der helt sikkert ville ske hvis jeg lod en der ikke kender båden give fuld gas....

• #8   11. maj 2011 Sonny S; Hvad for en båd er det du har kig på?

• #9   11. maj 2011 Den båd jeg kigger på er en campion 565 fra 98 hos engstrøm.. Ved ikke om det er en god pris den står til? Hvad med service udgifter? Tænker på både båden og motor..

• #10   11. maj 2011 Campion 565 med 200 hypper går omkr. 50 knob, men er stadig ganske komfortabel at sejle i.

LarsH

• #11   11. maj 2011 Ved wot bruger den ca 70 l/t.

• #12   11. maj 2011 hvis ikke du kan få lov at prøvesejle med sælger..ville jeg ikke rører noget... hvis ikke det er noget for dig har du købt en båd du ikke kan bruge.. og som de andre siger.. køb en jolle og lær at sejle først

• #13   12. maj 2011 LarsH burde den ikke gå lidt mere ?

• #14   12. maj 2011 Det går min med en ældre 140 og var ikke lige klar over det var en cuddy så nej det var ikke ironisk smiley

• #15   12. maj 2011 Jeg har sejlet i 10 år, dog mest vandscooter med 215 hk, ved godt det ikke er det samme, men jeg er ikke ny på vandet, jeg er dog ny mht vedligeholdelse af båd og motor, så det vil jeg gerne vide mere om, men det virker ikke som om der er noget specielt at komme efter på den motor type?

Jeg må godtprøve den, men først efter vi har lavet en handel, og hvis den så ikke virker som jeg forventer kan jeg returnere den

• #16   12. maj 2011 Tak for svar smiley

Er det generelt en lorte-idé at vælge en båd som Campion eller tilsvarende som begynderbåd, hvis det ligefrem er livsfarligt?

• #17   12. maj 2011 Sonny:
    Nej slet ik, den Mercury der sad på min hvide var fra 73 og startede nærmest op på ren 2 taktsolie hvert forår og trak stadig 3xbaderinge da jeg solgte den smiley

Erik C
    Osse nej slet ikke til dig smiley det er hverken båden eller motoreren der gør den farlig (og måske knap så farlig som jeg først troede).
    Havde det været en lille let 19" med en 200hk motor eller som i mit tilfælde en meget let 16" med 140hk kan det hurtigt blive farligt, specielt hvis man ikke har kenskab til at sejle og tror man bare kan give gas og kigge væk smiley

• #18   12. maj 2011 D_R >> Igen tak for svar - jeg har svært ved at beslutte mig for, hvilken type båd, jeg skal gå efter. Jeg har også kigget på den Campion hos Engstrøm med sin udenbordsmotor, og han har også nogle Baylinere 2052'ere med indenbords - jeg kan selvføligelig godt regne ud, at begge typer kan stå af 20 minutter efter, man er lagt fra kaj i Ishøj marina, men lidt overordet set er de omtrent lige gamle... Hvad ville eksperterne vælge?

Et eller andet sted har jeg læst, at man skal alliere sig med en uvildig bådsyns-ekspert, men hvor finder man sådan een?

• #19   12. maj 2011 Der har lige været en anden tråd om indenbors/påhæng og "eksperterne" var enige, påhæng.....
    Sybes det var lidt sjovt i begge var faldet for den så var lige inde på dba og kigge efter alternativer men kan da godt se der ikke er det store, gad vide om alle har opgivet at sælge smiley

• #20   13. maj 2011 Ja meget sjovt.. Skal vi splejse? Hehe. Jeg fandt den tilfeldigt og syntes den er billig i forhold til andre cuddy både, den er bare ikke så velholdt, så det er nok derfor prisen er som den er

• #21   13. maj 2011 Bare smør den ind i silikone og lade det sidde lidt inden du tørre det af, så kommer farverne igen

• #22   13. maj 2011 hehe, splejse smiley

Jeg synes, at den ser meget fin ud - den er en smule falmet, men det er intet imod alle de grimme og klamme både, jeg har været ude at kigge på privat - utroligt så meget det gør, at forhandlerne lige shiner dem en smule op smiley

En anden fed båd er den Maxum der står hos Tempo (med en 130 hestes Hondapåhængsmotor), men den er endnu mere falmet....

Kommentér på:
mercury efi 200 hk

Annonce