{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Martin C
Martin C
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

Er jeg overpowered? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er helt ny herinde men synes, at dette website er helt fantastisk for bådejere.
Jeg har lige købt en fletcher bravo arrowsprint 13 fod fra 1994. Motoren er en Mariner 3 cylinder 2-takt fra 1998.
Mit spørgsmål er kort og godt, om denne motor er for stor/uansvarlig til denne størrelse båd?
Jeg kan se på typeskiltet på båden, at den reelt kun er godkendt til max 40 HK. Betyder det meget, at der sidder en større motor på, og burde jeg få hækken forstærket - eller måske få fat i en mindre motor?
På forhånd tak for hjælpen.

Mvh. Martin

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg overpowered?
  • #1   19. apr 2011 Du oplyser intet om motorens hk?

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    apr 2011

#2   19. apr 2011 UPS.

Det er en 60 HK 3-cyl 2-takt Mariner fra 1998.

• #3   19. apr 2011 det passer nok meget godt sammen.... husk at få speedbådskort som minimun..inden du sejler for meget

• #4   20. apr 2011 En tommelfinger regel er 15% over kan gå og på nyere "billig"både nærmest en nødvendighed.
    Men med 50% ekstra ville jeg helt sikkert forstærke hækken og når du er blevet fortrolig med båden og kan give gas i lidt bølge på forsvarlig vis osse forberede dig på at forstærke bunden når den går i stykker.
    Min orange er godkendt til 300hk og den revnede jeg bunden på sidste år med en 140hk så du skal nok osse holde dig fra de større buler smiley

Men det har osse meget med temperament at gøre og du kan sagtens sejle med den hvis bare du nøjes med halv gas til den er i plan og holder dig fra de større buler.

• #5   20. apr 2011 tror sgu at jeg sov i timen i går

• #6   20. apr 2011 Det er sgu en ærlig sag.

• #7   20. apr 2011 Jeg ville ikke være nervøs.
    Har sejlet i Limbo 12 i mange år hvor båden var godkendt til 10 hk., men satte da en 30 hk. på.

Det gik rigtig fint, også selvom den fik tæv i bølger.

• Martin C
    Martin C Tilmeldt:
    apr 2011

#9   21. apr 2011 Tak for alle svarene.

Jeg er faktiske end med at lade handelen gå tilbage, da jeg havde fået forkerte oplysninger fra sælger. Det kostede mig dog 3.000 at få ham til at gå med til det.

Jeg har nu købt en Fletcher Bravo Arrowsprint 13 med en Mercury 40 HK 4-cylindret 2-takter fra 1996. Og det sæt passer rigtig fint sammen, og motoren holder sig indenfor de 40 HK som båden er godkendt til.

Og det har jeg det faktiske ret godt med - ikke mindst med tanke på forsikringsselskabet som vil være mere end almindeligt modarbejdende, hvis der sker en skade, og de på nogen måde kan kæde skaden sammen med, at der har været for stor motor på båden.

Men igen - mange tak for de forskellige syn på sagen.

Kommentér på:
Er jeg overpowered?

Annonce