installation af benzinmåler... {{forumTopicSubject}}
Hey folks !
har over vinteren, sammen med andre projekter, installeret en fast tank i båden og har derfor også købt en benzin-måler Men syntes ikke jeg kan få den til at virke ordentligt sammen med senderen i benzin tanken ? begge dele er købt hos samme forhandler ( AFI marine i århus ) og de kan ikke lige umiddelbart give mig et svar.
sagen er den at fra selve senderen ( altså den som er blevet sat ned i benzin tanken ) sidder der fastmonteret en ledning på hvor der er 2 små ledninger indeni, fuldstændig som et normalt fladt 220v kabel med ca 0.75 kvadrat leder. Men hvordan skal de så sættes på instrumentet ? det får selvfølgelig plus og minus fra andre instrumenter, men så er der det 3 ben som hedder send og der har jeg først prøvet at montere den brune ledning fra senderen og så puttet den blå på stel, hvilket resulterer i at nålen i instrumentet falder næsten helt ned omkring nul ( og ved der er ca en halv tank i ) og hvis jeg sætter begge ledninger på send på instrumentet går nålen helt i toppen og langt over fuld !
Så ja en lidt lang forklaring blev det til, men tænkte der var nogen der måske kunne hjælpe---og instrumentet er et faria...har kigget på deres hjemmeside og googlet det osv, uden held.
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
installation af benzinmåler...