spørgesmål til fiskekutter osv flere {{forumTopicSubject}}
hej, jeg vil gerne vide om nogen kan fortælle mig
om det er tilladt og købe en fiske kutter til og fiske med garn og ruser og den slags fiske udstyr fordi jeg har altid haft en drøm om og få mig en fiskekutter
hvilke krav er der til kutter hvor stor den må være osv
men er det tilladt og have besætning som er noget familie hvis jeg vil have et par af mine brødre til og hjælpe med og fiske om bord ?
er det meget svært og bruge radar og ekkolod og diverse udstyr? er der nogen vægtafgift på en fiske kutter, jeg har selv kun fiske i mange flere år med fiske jolle på havet så ved kun lidt om det med og fiske, med garn, men jeg tænkte på den ármkran de bruger på danskefilm som trækker den store pose ved ik lige hvad den kaldes men hvor der mange fisk i hvor de lystner den i bunden for at tømme den er der noget krav til dem
mvh micki og på forhånd tak for hjælpen
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
Se også denne her tråd.
http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12314
Som privat person er du igen underlagt de gældende fiskeregler m.h.t. max. antal garn, ruser og liner. Og har kutteren evt. et ophalerspil til garn, ja så må du jo gerne bruge det. Men at trække store garn og vod efter kutteren, som den normalt har været brugt til går sgu` ikke.
Så de regler du er underlagt, ved at fiske fra feks. en lille 12" glasfiberjolle, er de samme som hvis du bruger en gammel kutter. Med mindre du uddanner dig til fisker, og bliver registreret til dette erhverv.
jan 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.400
feb 2006
Følger: 1 Følgere: 30 Både: 5 Emner: 20 Svar: 761
dec 2010
Følger: 2 Følgere: 18 Både: 1 Emner: 33 Svar: 129
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Både: 2 Emner: 11 Svar: 76
men hvis i er 3 ude der hver har kort til og sætte 3 garn må i jo sætte 9 garn.
hilsen martin
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 5 Svar: 14
jan 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
Er der nogen der ved hvad en maf tilladelse koster ca til en 21 fods fåborg jolle
spørgesmål til fiskekutter osv flere