{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.211 visninger | Oprettet:

Micki P
Micki P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

spørgesmål til fiskekutter osv flere {{forumTopicSubject}}

hej, jeg vil gerne vide om nogen kan fortælle mig

om det er tilladt og købe en fiske kutter til og fiske med garn og ruser og den slags fiske udstyr fordi jeg har altid haft en drøm om og få mig en fiskekutter
hvilke krav er der til kutter hvor stor den må være osv
men er det tilladt og have besætning som er noget familie hvis jeg vil have et par af mine brødre til og hjælpe med og fiske om bord ?
er det meget svært og bruge radar og ekkolod og diverse udstyr? er der nogen vægtafgift på en fiske kutter, jeg har selv kun fiske i mange flere år med fiske jolle på havet så ved kun lidt om det med og fiske, med garn, men jeg tænkte på den ármkran de bruger på danskefilm som trækker den store pose ved ik lige hvad den kaldes men hvor der mange fisk i hvor de lystner den i bunden for at tømme den er der noget krav til dem

mvh micki og på forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spørgesmål til fiskekutter osv flere
  • #1   22. jan 2011 Som privat person må du gerne købe en gammel kutter og sejle rundt i den. Er den over en given størrelse, er der nogle fastsatte registreringsregler til søfartsstyrelsen, samt uddannelse til dig.
    Se også denne her tråd.
    http://www.baadgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=12314

Som privat person er du igen underlagt de gældende fiskeregler m.h.t. max. antal garn, ruser og liner. Og har kutteren evt. et ophalerspil til garn, ja så må du jo gerne bruge det. Men at trække store garn og vod efter kutteren, som den normalt har været brugt til går sgu` ikke.
    Så de regler du er underlagt, ved at fiske fra feks. en lille 12" glasfiberjolle, er de samme som hvis du bruger en gammel kutter. Med mindre du uddanner dig til fisker, og bliver registreret til dette erhverv.

• Micki P
    Micki P Tilmeldt:
    jan 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   22. jan 2011 okay jeg siger tak smiley hvor stor må den ca være før der gælder disse ting

• #3   22. jan 2011 Hvis du har duelighedsbevis må du sejle op til 15 mtr. lange både og 20 brutto ton.

• #4   22. jan 2011 Glem de 20 BT, de gælder ikke længere. Det er kun de 15 meter der er afgørende.

• #5   24. jan 2011 duelighedsbevis er ikke et lovkrav, du må saktens sejle op til 15meter uden...

• #6   24. jan 2011 hvi du skal såtte mere end 3 garn skal du være bierhvervs fisker. og have numer på dit skiv. (lidt dyr hobby)

men hvis i er 3 ude der hver har kort til og sætte 3 garn må i jo sætte 9 garn.

hilsen martin

• #7   5. feb 2011 hej, du kan købe MAF licens til den så må du bruge flere garn, du kan også købe øf til den, du kan læse en del om dette inde på fiskerforum.dk husk at male nummeret over på båden hvis det ikke allerede er malet over. du finder også køb og salg inde på fiskerforum eller n-b-f.dk.. held og lykke

• Lars H
    Lars H Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #9   25. apr 2015 Hænger lige på her
    Er der nogen der ved hvad en maf tilladelse koster ca til en 21 fods fåborg jolle

Kommentér på:
spørgesmål til fiskekutter osv flere

Annonce