{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.774 visninger | Oprettet:

Benzin påfyldning på siden af båden. {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg vil igang med et lille projekt på min båd. Jeg vil have fast monteret en tank, med tankdæksel på siden af båden. Så jeg kan tanke båden som om det var en bil. Lige som denne båd: http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3050

Nogle ting jeg skal være særlig opmærksom på?
Hvor kan jeg købe tankdækselet?

Jeg regner med at tanken skal ligge bag bagsæderne.

båden det skal bygges i http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3914


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Benzin påfyldning på siden af båden.
  • #1   8. dec 2010 Hey Rune jeg har selv lige lavet såen et projekt og fik lige gang i motoren igen igår så det virker jo, lækkert ! Nå men til dit spørgsmål.

    Hvorfor vil du gerne have tanken omme bagi ? rent vægtfordelings-mæssigt ville jeg da syntes det var federe at få den i midten af stævnen ligesom den båd du linker til og sådan har jeg også gjort med min egen. Men ellers kan du købe dækslet hos palby/watski , husk det skal være godkendt til brændstof og ikke vand. Nu ved jeg ikke lige hvor du kommer fra men jeg købte samtlige ting hos AFI marine i århus og fik samme priser som jeg kunne finde på nettet. købte en 53 liter tank, måle-sender, måleinstrument og 8 mm benzinslange fra tank til motor og en godkendt 50 mm slange fra påfyldning til tank, hvilket er vigtigt at huske, plus en overgang-studs og nogen rustfrie spændebånd, og det hele til ca. 2000 kr.

    Ellers skal du bare være opmærksom på at tanken sidder godt fast og helst ikke bliver vinklet på nogen måder og ja at huske at sætte en udluftning-studs i tanken også. Når du kløber såen en fast plast-tank er der som regel for-støbte huller til den slags. I min skulle jeg hvertfald bare lige bore ud så passede gevind og det hele til en udluftnings-studs.

    hmm, det var vidst lige det jeg kunne komme i tanke om nu, men skriver nok igen hvis jeg finder på mere, håber du kan bruge det til noget smiley

    Mvh
    Casper Nyland


  • #2   8. dec 2010 Hej, rune N.
    Jeg har en Finnsport 500.(5,10,m,ca,17,fod.) hvor jeg havde lagt tanken i snuden på båden (55,L.) Men det virket forkert,så jeg snakket med en som jeg kender der laver Racing både Prof.Han sage at hvis det var fart jeg ville have,så skulle vægten om i Røv..! Det gjorer jeg så,og det hjalp.Det skal lige siges at jeg har en motor på der vejer ca,180,Kg+elevator med en vægt på ca,25,Kg+så tanken på 33,L. .Nu går den stabilt indtil jeg når 50/51,Knob.(Max fart,54,3.Knob.)
    Du kan jo kikke i min profil,der er billeder af tanken.
    Mvh. Leif H.
    Ps. sender lige mit Tlf,no.på en PB,så kan du ringe hvis du mener jeg kan hjælpe med noget.

    http://www.molgaard-racing.dk/



  • #3   2. jan 2011 Jeg foretrækker også at placere tanken foran i båden, det syntes jeg givere mere stabilitet ved høj fart. Da tendensen til vobel var mere udpræget ved vægten bagude. Så inden du spænder dem fast og bore et hul, kunne du jo prøve at flytte lidt på vægten, og derved finde det du syntes der virker bedst for dig.
    Racerbåde har jo to skrov og det giver ikke helt de samme vobel tildenser. Men jeg fandt at med lidt modifikation af rails i agter på V-skrov kan man mod virke vobel lidt. Men midster lidt af styreegenskaberne lidt inde i havnen, da der skal en lidt større vende radius til ved lav fart. smiley


Kommentér på:
Benzin påfyldning på siden af båden.

Annonce