1.949 visninger
|
Oprettet:
Vinter sajlads med indenbords ?? {{forumTopicSubject}}
Har snart læst mange steder hvor vigtigt det er at vinterkonservere min motor (mercruiser 3.0 alpha one gen 2).. Men jeg havde nu planer om, at tage ud og fiske og lign her til vinter, men er det helt umuligt med en indenbords motor??. Jeg har båden på trailer og den bliver skyllet igennem efter hver tur, men den skal vel for pokker ikke vinterkonserveres (glycol og hele møllen!) hver gang?. Hva gør i andre?.
Mvh
mar 2007
Følger: 22 Følgere: 20 Både: 3 Emner: 8 Svar: 337
mar 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 13
Hvis du kigger på billedet af min motor, kan du se at der til højre for karburatoren sidder et håndtag hvor der går en blå slange op til.
okt 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 8 Svar: 40
Kan forstå det er nødvensigt at køre væske igennem efter hver tur. Kan man så lave en giga stor balje med kølervæske og så bare køre benet ned i og starte motoren hver gang man kommer hjem, og derved "genbruge" kølervæsken. Eller skal man hele turen igennem med aftapning osv.?
mvh..
maj 2008
Følgere: 46 Både: 1 Emner: 15 Svar: 2.036
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 61 Både: 2 Emner: 63 Svar: 1.895
okt 2008
mvh
dec 2006
Følger: 5 Følgere: 4 Både: 4 Emner: 45 Svar: 200
Mvh
sini
okt 2008
Sini har du evt et link og hvordan virker det der frostvagt?
mvh
dec 2006
Men her er linket.
http://www.shopnord.dk/product.asp?product=304
Mvh
sini
dec 2006
Men hvis din båd er lukket til til motorrummet kan lave det på old school måden, som mange stadigvæk gære på de forskellige havne.
Du tager en 60watt pære og sætter den ned i motorrummmet, så vil den afgive varme nok til ikke at kunne fryse rummet til,....
Den er simpel og nem at lave... Men det jo smag og behag
Mvh
Sini
dec 2006
Hvis du sejler i ferskvand vil jeg anbefalde det de andre gutter siger med at tømme den på den studs du har på manifolden, den sidder mange gange under manifolden helt ved enden eller i starten under den..
Med ferskvand vile jeg ikke tør andet, da det fryser utroligt nemt
Mvh
Sini
Vinter sajlads med indenbords ??