Afbalancering af propel {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal have gjort en 3 bladet bronze propel klar til den ny sæson. Den sidder på en gammel glasfiber jolle, med en 11 hk BUKH motor. Så det er ikke den vilde "Power boat"
Den har lidt buler og hakker, så den trænger til en kærlig hånd! Hakkerne kan jeg ikke stille noget op imod (Måske med noget EPOXY kun man udbedre lidt), men bulerne må være nemme nok at rette op på!
Så jeg ville gerne hører et par gode råd fra jer erfarne båds ejere! Kanterne har været slebet på den før, hvad skal man være opmærksom på når man sliber kanterne igen?
Når man har slebet og rettet buler! Er der så en fiks måde at afbalancere sådan en propel på?
Skal man vaske den i saltsyre til sidst, eller er der andet man kan gøre.
Jeg har været på det lokale bibliotek uden ret meget hjælp at finde. Så gode råd ville ikke være af vejen, eller nogle links, eller kendskab til bogen som man bare ikke kan leve uden.
MVH
Steffen
apr 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Var der noget af indholdet i mit første indlæg, som fik dig til at skrive, at jeg hellere skal lade andre gøre det for mig?
Er stadig af den holdning at med lidt flid, så kan jeg selv få en fin skrue udaf den gamle. Plus man bliver en erfaring rigere.
STATUS:
De små buler er blevet rettet. Og jeg har målt den på alle leder og kanter! Så lidt er der sket siden første indlæg.
MVH
Steffen
Afbalancering af propel