924 visninger
|
Oprettet:
Yamaha F60 årg 2002 låst i fremadgear. {{forumTopicSubject}}
Hej bådgutter
Efter en omgang karburator service som gjorde at motoren startede flot op var tiden inde til impeller tjek.
Jeg skruede benet af uden problemer og tjekkede impeller.
Problemet starter så med at jeg absolut skulle "dimse" med gearvælger akslen og prøve at skifte gear med benet af.
Nu er benet ganske enkelt låst i fremad gearet uanset gearvælger akslens stilling.
Akslen har dog stadig en tydelig mekanisk klik-gang som om der skiftes R-N-F og der sker "noget" i gearkassen kan man tydeligt høre men den forbliver i fremad gearet.
Er der en procedure til 0-stilling eller lign?
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
sep 2017
Følger: 12 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 25
Jeg prøvede først at få en lille top til at passe men lod sig ikke gøre.
Dernæst en polygribtang men stadig meget forsigtigt.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 50 Både: 1 Emner: 16 Svar: 311
jun 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
sep 2017
Benet er ikke sat på endnu.
sep 2017
sep 2017
Camskiven (a) nede til højre lader til at have kontakt da den klikker fint ved skift men forbliver i fremad gear.
jun 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
sep 2017
Det skete med benet af hvor jeg lige skulle prøve at køre gearene igennem forsigtigt med en tang.
Jeg forstår slet ikke hvis det skulle kunne påvirke et bundsolidt drev....jeg har ikke brugt kræfter eller vredet over!
I manualen fra Gjøl Marine er der sågar illustreret gearenes positioner med en specieltop monteret på skifte akslen til eks test i rækkefølgen R-N-F.
sep 2017
Jeg fandt en makker på et US forum med lign problem og han blev vejledt af en marine shop til blot at tage hårdere fat og dreje skifte akslen MED uret så det var den simple løsning...…….og gratis!
Yamaha F60 årg 2002 låst i fremadgear.