9.516 visninger
|
Oprettet:
Montering af omdrejningstæller, pol ? {{forumTopicSubject}}
Hjælp søges. Jeg har købt en omdrejningstæller FARIA 7000 RPM på Ebay, og den skal monteres til min nye Tohatsu 2 cyl. MF18EPS (4 takts) som er forberedt til dette i fjernstyringen, så ingen problemer her. MEN, hvordan indstiller man den korrekt ??? Bagpå står # poles set, og valgmulighederne er 4-1, 6-2, 8-3, 10-4 og 12-5. Har det noget at gøre med tændingssystemet eller hvad ???
Jeg går igang med at file et hul i instrumentpanelet og håber så at en venlig sjæl kan hjælpe mig i påsken
dec 2005
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Det finns ju många sätt att lösa problemet. 1) Fråga försäljaren. 2) Sök på Google med TACHOMETER POLE SET så hittar du på sida 3 rubriken TECH TALK PAGE. Jag förstod av vad jag läste att det har att göra med hur många sektore generatorn har. T.ex. om generatorn har 12 sektorer så ställs varvräknaren på 6. Hälsningar från Finland!
Rolf A
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 26 Både: 2 Annoncer: 1 Emner: 50 Svar: 530
Kurt N.
feb 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 2
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Din motor er som de fleste påhængsmotorer udstyret fra fabrikken med en lys/ladespole indbygget under svinghjulet.Denne spole afgiver vekselstrøm den er via 2-3 ledninger forbundet til en ensretter/voltregulator der normalt er monteret på siden af motorblokken, herfra udgår der jævnstrøm, den røde ledning er forbundet til startrelæet og den sorte direkte på blokken.
Din gas/gear box er forberedt til div instrumenter, ud fra boxen går der tomme ledninger til disse instrumenter altså også til den omtalte omdrejningstæller.Antallet af ledninger svinger fra motorfabrikat normalt 4. 1 plus, 1 minus, 1 plus til ekstraudstyr samt en til omdrejningstælleren. Farvekoderne har jeg ikke pt, men fremgår det ikke fra din bruger manual.
Med venlig hilsen
André
feb 2006
Følger: 1 Både: 1 Emner: 3 Svar: 2
Tak for interessen i projektet og tak til dig Andre for udvidelse af horisont. kh Henrik - Herning
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Tillykke med resultatet, lidt sved på panden skader ikke.
Fortsat god påske.
André
Montering af omdrejningstæller, pol ?