{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  platiner vs. elektronisk tænding
  • #1   25. jul 2010 Platiner, ja så længe delene er nye og veljusterede, så kører motoren såmænd fint. Men som Preben skriver, så skal det justeres løbende for at holde motoren i topform, da delene bliver slidte.

Tændspolen får sin stelforbindelse igennem platinerne og forbindelsen bliver ikke bedre, som motoren kører. Altså gnisten bliver svagere.

Min personlige mening er at platiner hører til i stenalderen. Der er kommet så meget godt udstyr til, i de senere år, til alle næsten alle motorer, så man kan bygge elektronisk tænding på, uden det behøver at koste en formue.

Der findes kit hvor man kun skifter indmaden ud, i sin strømfordeler(og tændspole), det har jeg gjort på et par OMC række 6'ere, og så findes der kit med komplet strømfordeler, kabler, og tændspole, så bliver det ikke bedre.

Det er slet ikke noget med at man skal installere en kæmpe boks, hvor der går 117 ledninger til, før det virker. Det hele er i strømfordeleren.

Altså fordele ved elektronisk tænding:
    Nøjagtig tænding
    Justeres een gang for alle
    Bedre/større gnist

Det er helt ubegribeligt, næsten, hvor langt de OMC'ere jeg installerede elektronisk tænding på, kan gå ned i tomgang, uden de går i stå. Med de gamle, slidte velnok, platiner skulle de ikke ned under 700-800 o/min. Da begyndte de at vibrere og man fik fornemmelsen af at de kunne gå i stå, når som helst. Nu kan de gå lidt over 500 og stadig gå jævnt.

• #2   25. jul 2010 Jeg overvejer det her kit, men der står jo ikke noget om man skal skifte tændspole også?

http://www.usa-autodele.dk/Performance%20Dele/Tænding%20og%20Elektronik/Elektronisk%20tænding%20Mallory%20Ford.html

• #3   25. jul 2010 Tit er det sådan at man skal bruge en tændspole med en bestemt modstand. Hvis der er for lidt modstand, futter man det elektroniske modul af.

Hvis den gamle tændspole har sidde på motoren siden ny, eller deromkring, så skift den og husk at den nye tændspole skal have den rigtige modstand.

Man dropper også den eksterne modstand som tændspolen får strøm igennem og kobler ledningen fra nøglen direkte på. Også ledningen fra starteren, der giver direkte 12 volt i startøjeblikket fjernes.

Kommentér på:
platiner vs. elektronisk tænding

Annonce