2.373 visninger
|
Oprettet:
Bådmotor reparatør søges! {{forumTopicSubject}}
Min 15hk. Mercury er begyndt at køre, (Mildt sagt) af helvede til, og den trænger meget til et eftersyn... Medmindre den er helt brændt af! Men jeg har problemer med at finde en motor mekaniker, her omkring Randers... Er der nogen der kan anbefale et godt sted? Eller som har evnen/modet til at lave sådan en ting? Mit tlf. er 25177307 Mvh.Lasse Falke!
dec 2005
Følger: 4 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 10
dec 2005
dec 2005
dec 2005
dec 2005
dec 2005
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Lige et par bemærkninger til dit motorproblem.
Du skriver at motoren tager helt vilde omdrejninger,hvis det er i gear bør du undersøge gumminavet i propellen.
Samtidig skriver du, at den lyder som om den kun kører på 1 cylinder, disse oplysninger passer ikke sammen.
dersom den kun kører på 1 cyl men tager omdrejninger i frigear bør du få benzinpumpen undersøgt. Den virker via en gummimembran og er direkte forbundet med enten cyl 1 eller 2 alt efter motorfabrikat.
Går der hul i denne membran pumpes der ren benzin ind i den respektive cylinder tændrøret bliver vådt og flydende benzin kan ikke antændes derfor lyder den som kun kørende på en cylinder.
Begge dele er rimeligt nemme at undersøge.
Har du spørgsmål til mit indlæg er du velkommen
Mvh
André
apr 2006
Følger: 1 Svar: 1
Hvis motoren starter uden problemer men ikke trækker kan det være gumminavet i skruen som forige indlæg skrev. Men det kan også være noget mere alvorligt som jeg selv har været ude for med flere mercury det har så godt nok været 20 hk motor. Det var krumtappen der er tæret i mangenoten det er forbindelsen imellem krumtap og aksel der går ned til gearkasse. I krumtappen er der en mangenot eller stjernenot som kan tære eller ruste væk og det er somregel den der forsvinder fordi akslen er fremstillet af rustfri stål. Så det kan også være en mulighed når motoren ikke vil trakke.
maj 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 2 Svar: 5
Bådmotor reparatør søges!