{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Søren M
Søren M
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Vand gennem styrearm/pakning - Hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en 40hk Mariner på en nordan16 (alder ukendt)

Jeg får kun halvdelen af vandet igennem den rigtige vej. Den anden ser ud til at løbe ud gennem hvad jeg vil antage er en styrearm. Den er rusten og der er en pakning der er nedslidt.

Er der nogen kyndige som kan fortælle mig:
1) Hvad er det jeg kigger på?
2) Hvad er der galt?
3) Hvilke dele skal jeg købe?

Jeg har mod på at lave det selv, men har svært ved at identificere hvad det egentlig er der er galt (har set maaaange videoer...)

Håber der er nogen der kan hjælpe smiley ?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand gennem styrearm/pakning - Hvad gør jeg?
  • #1   22. maj 2018 Har den sladre-stråle ?
    Hvis ikke, kan det være slangen er hoppet af inden den går ud igennem skjoldet

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    maj 2018

#2   22. maj 2018 Yes det virker som det skal og der er ingen tilstopninger i slangerne, hverken ved propellen eller ved udgangen ved skjoldet.

Det er lang før der er utæthed. Lige hvor den rustne stang går ind i motoren.

profilbillede
  • #3   23. maj 2018 Starter med at skrue gearhuset af for at komme ind til vandpumpen. der kan være noget galt med forbindelsen mellem vandpumpen og motorblokken. Der sidder et rør som skal have pakninger i begge ender, eller der kan være noget galt med røret. eller vandpumpen kan være utæt.
    Når du har benet af kan du evt prøve at sætte en vand slange på røret og åbne for vandet og se hvor det kommer ud. Da det formentlig er derinde i benet at utætheden er.

• #4   23. maj 2018 Få fundet ud af hvad det er for en årgang, ved at finde motor nummer, det kan sidde flere steder, som regel på en lille plade ude på motoren ( men de kan altså godt forsvinde smiley ), ellers så af med hatten og kig på de frost propper der sidder på blokken, der burde stå et nummer på en af dem ( det er så motor nummer ).
    Når du har fundet det, så gå ind på https://www.boats.net/ og find din motor under mercury/mariner, så har du split tegninger af HELE din motor, en rigtig god ting at have smiley , der ved kan du finde ud af hvad der er hvad, samt få et reservedels nummer samtidigt ( og endda se række følgen på de forskellige ting, hvis du en dag får skilt noget og bliver i tvivl om hvor og hvordan det sad )
    Da det er en ældre motor ( ud fra foto ) er der nok MANGE ting du simpelthen ikke kan få mere, og så er der kun tilbage at søge ( google ) og måske være heldig..
    Men brug ikke motor før du ved hvad der er galt, det vil være surt at ødelægge noget pga en lille pakning eller slange/rør der alligevel er vigtig selvom der er stråle og den starter/køre fint...
    Håber du kan finde årgang og tegninger der ligner din motor... så du kan få det lavet

• Søren M
    Søren M Tilmeldt:
    maj 2018

#5   24. maj 2018 Hej Kim og Thomas,

Jeg siger mange tak for de uddybende svar og jeres tid.

Jeg lægger en opdatering ind når problemet er blevet udbedret.

Kommentér på:
Vand gennem styrearm/pakning - Hvad gør jeg?

Annonce