Start problemer {{forumTopicSubject}}
Hej jeg har en 60hp evinrude 1994 som har start problemer
morgen start : når jeg skal starte første gang 1 løsner luftskrue i tank 2 pumper bolten hård 3 linder den lille røde drejehane under hjælmen på venstre side af motoren så jeg kan høre der kommer luft ud og drejer den så tilbage 4 så snurrer den uden problemer ,
efter en ca en times sejlads stopper jeg så maskinen nyder kaffen i ca 1/2 time og vil så starte igen !!!!!
nu skal vi så igennem alle 4 trin igen for at komme vidder
jeg har på opfrodring prøvet at skifte bolten men uden resultat
har nogen oplevet det samme problem eller er der nogen ider til hvad jeg kan prøve at gøre ved den ??
hilsen
Flemming
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.882
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 16 Svar: 26
ja luftskruen i tanken har jeg åben heletiden
ja bolten skal pumpes hvergang jeg skal starte
ja jeg har ikke elchoker og jer er nød til at bruge den hver gang for at få luften ud når jeg har pumpet bolten men jeg jeg stiller den tilbage igen inden jeg starter !!
slangerne skulle være tætte men jeg vil da selfølig lige kontrolerer dem en gang mere
mange tak for tippet
nov 2008
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Husker du at trykke nøglen ind, samtidlig med du drejer den rundt når du starter ? Når nøglen trykkes ind, kan du faktisk høre, at choker-spolen trækker. Husk, at en manual er guld værd.
nov 2008
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
En sort stel samt en violet med hvid stribe. Den violet med hvid stribe skal der komme 12V ud til, når trykker nøglen ind. Gør der ikke det, kan fejlen være i din tændingslås, eller det er forbundet forkert. Kan du måle 12V, men ikke høre et svagt klik fra "klumpen", er spolen i "klumpen" brændt af, og du skal købe en ny.
nov 2008
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 16 Svar: 26
ja nu hved jeg ikke regtig hvordan jeg nu skal få det ud men ud skal det jo
jeg må indrømme at jeg er ganske flov faktisk regtig FLOV
var nede ved båden i dag og jeg trykkede lige en gang på nøglen og så sprang den igang det er sk... flovt
men så har jeg jo lært det :):):):):):)
mange tak for de mange svar
regtig god wekwnd til jer alle
hilsen
Flemming P
nov 2008
Start problemer