Oliefilter sidder io vejen...... {{forumTopicSubject}}
Jeg er den lykkelige ejer af en PERKINS 4-107. Motoren er tænkt installeres i min båd. Så langt så godt.
For at kunne line motoren op med skrueakslen skal den sænkes ned mellem båden langs gående "moptor-
bjælker". Her starter mit problem. Motorens oliefilter, der er monteret i motorens venstre side peger nedad, sidder i vejen og forhindrer at motoren kan sænkes langt nok ned. En løsning kunne være at få filteret til at "pege" i en anden retning (er set i original instruktionsbog monteret pegende opad eller bagus/opad, men Importøren ligger ikke inde med originale stumper til at ændre dette). Er der mon nogen der har et seriøst bud på en løsning ("Forær den væk" er INGEN løsning! ;-))
MVH
NIELS A:
Motorfilter i "krambolage med motorbjælke" kan ses på mine billeder.
mar 2007
Følger: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 73
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 3 Emner: 9 Svar: 408
Hvor kommer du ca fra
apr 2010
Både: 1 Emner: 4 Svar: 4
Tak for din reaktion.
Kan ikke umiddelbart vendes. Skal samtidig med vending også pege en smule til siden (udad). Kommer fra det sønderjyske.
Også tak til Emil J. Du har så evigt ret - det koster at renovere båd -næsten ALT syntes at koste "spidsen af en jetjager"!
VH Niels A.
jan 2006
Følger: 51 Følgere: 8 Både: 1 Svar: 233
Prøv at kontakte Ledøje Diesel & Marine Service, 4180 Sorø
Tlf. 57832200
Han skulle have konverteringskit til denne motor.
Vh
jul 2009
apr 2010
André ! Er i kontakt med LEDØJE DIESEL! Tak så vidt
"DELTA-ROMEO"!
Hvad mener du med "PM"?
VH
Niels A.
jul 2009
apr 2010
Det vil jeg gøre hvis min kontakt hos LEDÆJE D & M ikke føre til nogen fornuftig løsning!
VH
Niels A.
Oliefilter sidder io vejen......