{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.947 visninger | Oprettet:

Fiske på Gudenåen {{forumTopicSubject}}

Jeg ved, at man IKKE må fiske på Gudenåen, mens man sejler. MEN må man fortøjre, eller ligge for anker, og så fiske?
Umiddelbart kan jeg ikke se at der skulle være forskel mellem at stå i et par waders eller på bredden, og så sidde i båden og fiske.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning + små klip af busk 600 kr.
  • Fræse havestykke 1.625 kr.
  • Vinduespudsning inde og ude 700 kr.
  • Sætte 2 lamper til og hænge dem op. 1.000 kr.
  • Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fiske på Gudenåen
  • #1   14. jun 2009 Du må gerne fiske mens du sejler i gudenåen, det er i Randers fjord du ikke må det, det er saltvandsreglen og den starter ved Randers bro og så ud til udbyhøj.

• dennis c
    dennis c Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #2   14. jun 2009 men du skal have den store grejkasse frem for det koster i blink osv:)

• #3   14. jun 2009 ja det er jo så en helt anden snak.
    Jeg vil heller ikke gøre det så er det helt sikkert at du kommer til at midste en masse grej

• #4   14. jun 2009 Har I evt.et link til hvor reglerne står sort på hvidt?

• #5   14. jun 2009 Jeg blev selv taget i og dørge ude i randers fjord.
    Det kostet en tur i retten og 5000kr.

Så er helt sikker smiley

• #6   15. jun 2009 Nederen.

Det jeg bare vil være HELT sikker på er, om man få fiske for anker i åen.
    Jeg kan bare ikke finde de skide regler nogen steder overhovedet.

• #7   15. jun 2009 Har fået svar fra en biolog fra Favrskov kommune.
    Man må IKKE fiske fra båd i Gudenåen, med mindre man har aftale med lodsejere.

Lov om fiskeri:
    E. Fiskeriretten i ferskvand
    § 28. Retten til at drive fiskeri i ferskvand tilkommer ejeren af den grund, der støder op til fiskevandet, medmindre andre har erhvervet en særlig ret til fiskeri i fiskevandet.
    Stk. 2. Retten til at drive fiskeri må ikke overdrages til andre end grundejeren, staten eller kommuner. Endvidere kan fiskeriretten udlejes, dog højst 25 år ad gangen.
    Stk. 3. Fiskeri i Gudenåen på strækningen mellem Randers Bro og Frisenvold Fiskegård kan udøves af enhver.

§ 29. Den, der har erhvervet ret til fiskeri, har ret til at færdes på bredden langs det pågældende vand, i det omfang det er nødvendigt for at udøve fiskeriet.
    Stk. 2. Den fiskeriberettigede skal på grundejerens anmodning kunne godtgøre sin ret til fiskeri.
    Stk. 3. Den fiskeriberettigede har under udøvelsen af fiskeriet i fornødent omfang ret til midlertidigt at lande sine både og redskaber på den tilstødende ejendom.
    Stk. 4. Grundejerne kan til enhver tid forbyde færdsel i have og på gårdsplads.
    Stk. 5. Såfremt der under udøvelsen af færdsels- og landingsretten forvoldes skade, fastsættes erstatningens størrelse i mangel af enighed mellem parterne af de i henhold til lov om mark- og vejfred udnævnte vurderingsmænd.

• #8   15. jun 2009 Nu når du siger gudenåen hvor mener du så helt precis?

• #9   15. jun 2009 I følge biologen og kommunen, er det så vidt jeg kan læse på hele gudenåen.
    Det hele falder vel ind under Fiskeriretten i ferskvand?
    Dvs. med mindre at man har en aftale med lodsejer, eller medlem af en af de fiskeklubber, som har lejet sin ind på visse strækninger, er fiskeri forbudt.

• #10   16. jun 2009 Øhh det kan ikke passe, da jeg blev stoppet af fiskeri kontrollen fortalte de mig at på den anden side af randers bro måtte man godt dørge.

Det lyder sku mærkelig af der er fiskeri forbudt i hele gudenåen.

Tror vist jeg bliver nød til kigge efter det, for der er noget der ikke passer helt sammen

• #11   16. jun 2009 Hvis det var mellem Randers Bro og Frisenvold Fiskegård passer det jo meget godt iflg. § 28 stk 3

• #12   17. jun 2010 man må godt fiske i gudenåen, bare ik fra båd.

Kommentér på:
Fiske på Gudenåen

Annonce