{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Forskellige spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej skippere landet over

Jeg har idag købt en 25 HK Evinrude motor fra 76. ( 256B63 ). Jeg købte den som defekt, og efter en times tid med forskellige startforsøg lykkedes det os endeligt at få liv i det gamle dyr. Men glæden varede kort, da vi fandt ud af den ingen kølevand gav.

Vi fik den bragt i værkstedet igen, og efter lidt tid blev vi enige om, at vi ville prøve at skille den ad, og se hvad vi kunne finde ud af. Vi har aldrig skilt en bådmotor ad før, men nu skal det altså være.

Vi startede med at skrue benet fra hinanden ca. midtpå, derefter næsten nede ved skruen, og så til sidst helt nede ved akslet, da vi ikke kunne få den til "at gå fra hinanden". Træk og gearaksel hang altså stadig sammen. Det sidder uhjælpeligt fast, og nu er spørgsmålet om vi skal have skilt benet fra blokken helt oppe ved blokken også? Hvis ja, er der mange dimser og diggenoter der oppe? eller er det sådan rimelig til at finde ud af?

Hvor kan jeg finde en "motorguide" til motoren? Eller bare en detaljeret oversigt over hvilke dele der er i motoren? I Kender godt de der tegninger hvor man ser alle bolte og møtrikker osv. trukket ud fra hinanden smiley

Sidder vandpumpen et godt stykke nede på benet? Der hvor man skiller den ad?

Håber der er nogle hjælpsomme derude smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Forskellige spørgsmål
Kommentér på:
Forskellige spørgsmål

Annonce