Måler-torsk på Storebælt... {{forumTopicSubject}}
Hvis du er småbådsfisker med hang til at pilke store torsk, Så er det ifølge mine erfaringer denne Weekend du skal på havet.
Datoen er fin. Temperaturen er fin. Der ligger sne på kysten og vejrudsigten for Storebæltsområdet er rimelig med 5-10 m/sek.
Sejl ud til ØSTERHULLET.
ved den store orange bøje 25 et par sømil øst for Romsø.
Pos. 55.30´70"N 10.52´30"E
Dybde 31-36 meter.
En meget god plads til vinterens "Bulefiskeri". I december, januar og februar Kan der fanges rogntunge torskedamer op til 15 kg eller mere. Et godt ekkolod er et must, da man skal ramme bulerne helt præcist. Pas på de store skibe da du faktisk ligger midt i T-ruten og har vigepligt...
De fleste "målere" (+10kg) fanget på en dag i Storebælt, må være fanget på denne plads...
Hvis det er frostvejr og kysten er snedækket den første hele weekend i januar vil jeg garantere for en god fangst lige her... Svag N-gående strøm. Driv over "kanten" fra 5 til 100 meter ØSØ for bøjen og hold øje med ekkoloddet
Brug pirke på 2-3 hundrede gram og et par ophængere og fisk helt nede ved bunden...
Hvis nogen tager derud og prøver, så lad os lige høre om resultatet. Smid evt. lige et par billeder op her...
Knæk og Bræk.
sep 2015
Følger: 8 Følgere: 35 Både: 2 Emner: 3 Svar: 22
aug 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 30 Svar: 89
Jeg kunne bare godt tænke mig at nogen lige prøvede det af, da det efterhånden er 18 år siden jeg var der sidst ...
Måler-torsk på Storebælt...