2.389 visninger
|
Oprettet:
Køb af båd {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Min søn og jeg står og skal købe os en båd (han er 14 år).
Den skal leve op til følgende:
-Skal være tilladt at sejle uden speedbådskørekort
-Skal kunne trække vandski/wakeboard/badering osv.
-Vi foretrækker en RIB, men det kunne også sagtens være en styrepultbåd eller en speedbåd (men skal være med fjernstyring)
-skal være et sæt, altså båd med motor og indregistreret trailer
-Budget er maks. omkring 25.000,-
Hvis nogen falder over noget de tænker kunne være et godt køb, eller kender nogen der kender nogen, hører vi meget gerne om det. Vi vil meget gerne på vandet sammen med alle jer andre i år
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 65
Derudover syntes jeg at man altid skal tage det kort, det er billigt, man lærer en hel del også om sikkerhed og alle består prøven.
jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Han er "desværre" kun 14 år og prøven kan han først tage når han fylder 16. Så det er desværre ikke en mulighed. Ellers er jeg helt enig, i vigtigheden og fordelene ved at tage kortet og det kommer han også til så snart han fylder 16 år
Jeg har selv stået på ski efter en båd med 25 hk. så det burde være muligt.
aug 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 1 Svar: 65
http://www.fritidssejler.dk/speedbaade/Sider/Hvornårkrævesderspeedbådskørekort.aspx
jun 2015
Det er ikke korrekt, den skal både være planende og have mere end 25 HK. (afhængigt af tabellen mere end det, ifht. længden på båden)
apr 2014
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 3 Svar: 77
jun 2015
jul 2014
Følgere: 22 Emner: 11 Svar: 242
mar 2012
Følger: 1 Svar: 5
Så du skal nok ha det speedbådsbevis hvis det er drømmen.
men det tager kun en halv dag her https://www.speedbaaden.dk og er ret billigt og så lærer du ret meget relevant om at færdes sikker på vandet.
jun 2019
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 190
er du ude og gøre lidt reklame … ?
sep 2013
Følger: 34 Følgere: 301 Både: 4 Annoncer: 1 Emner: 26 Svar: 1.136
Køb af båd