{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

donnib
donnib
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Søsyge og båd {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg går med tankerne om at det kunne være fedt med en lille båd til familien men jeg har et problem. Jeg bliver søsyg på båd. Ikke altid men har oplevet flere gange, nogen gange hvor jeg fik det forfærdeligt og andre gange kunne jeg lige klare uden at kaste op. Mit spørgsmål er, et det simpelthen hul i hovedet at investere i en båd? Er der mulighed for at leje en dag og se hvordan det er? Har andre samme problem men sejler stadigvæk i så fald hvad gør i ?

Det skal siges at jeg har sejlet på jet ski mange gange og der oplever jeg aldrig problemer men det betydet nok ikke noget.

/Donnib

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Søsyge og båd
  • #1   30. apr 2019 Jeg kan godt blive utilpas i hård sø, når man sejler fra DK til eks Sverige. Men aldrig oplevet det i mine speedbåde - 20fod. Og siden du har det fint med jetski, så hvad med at gå ned i lystbåde havnen og fortæl om din udfordring til de søfarende der. Måske der er en der er frisk på at tage dig med på test-tur. Måske det også er lidt psykisk accelereret fordi du netop forventer at blive dårlig. Og hvis du på en færge bliver dårlig, kan det være fordi du sidder på en vindues plads, hvor op og ned bevægelserne er værst. Hvis det blæser vindstyrke +12, prøver jeg at finde bådens centerpunk. For der vil bådens bevægelser være mindre, og derved mindre change for søsyge.

• #3   30. apr 2019 hold udsyn over vandet. det sker ofte i større både især hvis man søger i ly hvor man ikke kan se ud over vandet, ellers gør som mig og sejl når det er godt vejr smiley

• donnib
    donnib Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   1. maj 2019 Tak alle for svar. Jeg har aldrig blevet dårligt på en større færge f.eks dem mellem kbh og oslo eller stockholm og helsinki hellere ikke på dem til tyskland. Dem jeg har fået det mest dårligt på har været fiskekutter eller mindre. Det kan sagtens være noget psykisk. I bil kan jeg også blive dårligt hvis jeg sidder på passager sædet men ikke hvis jeg kører. Jeg kan godt se at en tur med en anden er god mulighed for at se hvordan det er. Jeg må lige se på havnens dag for at se om der findes en mulighed.

Kommentér på:
Søsyge og båd

Annonce