{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.772 visninger | Oprettet:

Forårsarbejde {{forumTopicSubject}}

Trist syn i dag. ØV!!!

Teaktræet på udvendig kahytskanten i cockpit, hvor jeg har fastgjorrt frølår til fald, er rådnet. Så det skal skiftes. ØV!!

Spændt på at se hvordan det ser ud når jeg skruer det af i morgen..

Og så er der gummilisterne ved bagerste koøje i BB-side, som skal tætnes. Men det vidste jeg nu godt. Jeg vidste også godt at der kan komme vand ind gennem skruer i skødeskinnerne.

De sidste to ting havde jeg tænkt at tætne med silikonefedt. Den hurtige løsning. Det vidste jeg godt.

Har også skåret maskinpap til som skabeloner så jeg kan få monteret x-finer, som jeg bejdser og lakerer i stikkøjerne og som bagbeklædning v. lugen. Det vidste jeg også godt.

Teaklister rundt om lugen skal forresten også skiftes. Det vidste jeg også godt.

Og så skal listen som styrer skydelågen fæstnes indefra og tætnes. Det vidste jeg også.

Hvad mon der støder til mere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forårsarbejde
  • Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

Følger: 1 Både: 1 Svar: 8
    #1   27. mar 2008 Ja så ved du da godt hvad du skal lave de næste par weekender. Held og lykke med projektet

• #2   28. mar 2008 Tak for den moralske støtte, - det hjælper altsammen rent faktisk smiley

• Kjeld L
    Kjeld L Tilmeldt:
    jun 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   21. apr 2008 Jeg har lige købt en brugt glasfiber sejlbåd. Hvad polerer man med på dæk og fribord?

Kjeld

• Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

#4   22. apr 2008 Normalt polere mand ikke dækket fordi det bliver for glat at gå på, men ellers er Marine polich fra Hempel meget brugt

• #5   22. apr 2008 Det går fremad, men langsomt.

Mangler kun en weekend, så er der kommet ny beklædning og x-finer i stikkøjer og på lugevæg indvendig.

Har købt en overfræser og et stykke mahogny som jeg havde forestillet mig at jeg kan tilpasse til kanterne på hver side af lugen udvendig. Frølår er fastgjort her. Det bliver spændende!! Never tried before.

Så mangler jeg bare det faste årlige, - bunden skal slibes males, og der skal gøres lidt rent, lidt voks måske.Og lidt tætning ved nogle skødeskinner.

Mangler forresten også at lægge ny gummiliste om BB-koøje, har fået købt 5 meter gummi + låsering. Fik ved en fejl leveret 10 meter gummiliste, så nu har jeg 5-6 meter i overskud.

Så mangler jeg noget el-arbejde, det venter til den kommer i vandet. Har sikret mig en køleboks af god kvalitet, -. den kan holde i mindst 3 døgn på et 75 ah batteri. Lækkert. Men dyrt.

Fik forresten at vide fra den forrige ejer at han havde slebet bunden ned og primet den 5 gange. Glædeligt, selv om den er noget afskallet. Håber det skyldes at den stod på land i 4 år.

Mon den kan være i vandet midt i næste måneed? Øv, bare den havde været i vandet nu..

• Brian T
    Brian T Tilmeldt:
    apr 2005

#6   23. apr 2008 Jeg har allerede været ude på de første par turer. I fredags sejlede jeg fra Odense til kolding. Det var en rigtig fed tur med masser af fart på. En Drabant 22 kan satme få nogle fine surfeture med spiler i 10m/s og store kattegat bølger.
    Jeg glæder mig til den 7.maj der starter de lokale onsdagssejladser igen, så må vi se hvad en Drabant 22 kan mod de større og nyere bådtyper.

• #7   27. apr 2008 Har lagt lidt billeder ind i fotoalbum, så andre kan holde modet oppe, når de ser det rod jeg har fået mig gelejdet ud i. Søg på 'drabant'. Skred dog pænt fremad i dag. Utroligt som man har op- og nedture, når der er et eller andet der driller.

• #8   1. maj 2008 Det var Kr. himmelfartsdag:

Så har jeg fået skrabt+slebet og bundsmurt. Fribord, dæk og det indvendige er støvsuget og vasket af. Min nevø fra Sustralien hjalp mig. Dækket er vasket og teaklister er olieret. Glideskinne til lugen er fastgjort med 2 gennemgående skruer til træklods i kahyt.

Indvendig beklædning med rød løber og gulvisolering er færdig forlængst. x-finer til stikkøjer og væg mellem cockpit og kahyt er bejdset og mangler nu kun 1-2 gange lak.

Mangler:
    1) Montere koøje m. ny gummiliste (har prøvet, men mislykkedes, må have hjælp næste gang).

2) Træ til kahytskant samt lugelister købes og fræses med overfræser. Tilsyneladende er det svært at få XL-byg til at skaffe træ, selv om det er udstillet hos dem som bestillingsvare...Er i hvert fald ikke kommet endnu.

3) Montere x-finer på væg mellem cockpit og kahyt. Kræver at træ på udvndig kant er fræset færdig. Desuden skal der et stykke træ tiil indvendig, så det kan monteres med gennemgående maskinskruer (f.eks. 3-4 stk) i hver side.

4) Herunder skal compas, log og lod endeligt tilpasses mht. en tykkere væg, læigesom lednnger skal trækkes bag x-finer til el-panel under lugeåbning.

Så er vi der... Det er træet til lugeåbning og kanten på cockpittet på begge sider af lugen, der er det store spørgsmål...

• #9   9. jun 2008 Så er vi sejlklare, og det er på torsdag kl 15.00 det sker.

Har lagt et par billeder i fotoalbum her: http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=322

Det tog sgu hele 6-7 weekends, men faktisk også over 3 måneder i kalendertid fordi der også skal være tid til andet såsom familie, barn, konen, diverse andet vedligehold, madlavning, rengøring, ugidelighed osv. osv. Så ca hver anden weekend i 3 måneder, så er det gjort..

Glæder mig usigeligt til at mærke den stille duven når jeg ligger ved pladsen, få hynder i, kaffen på plads og få den rigget til..

• #10   23. jun 2008 Og det var så den 22.06 at Lykkedragen var 112% sejlklar med hynder, kaffe, madreserve, tandpasta, regntøj, sejltrim, reservedunk osv..

Købte den sidste år, da var jeg sejlklar ved sankhans. Mon det skal være en tradition at være sejlklar ved sankhans (i morgen)?

Forhåbentlig ikke!!

Men glæden ved at ligge i vandet er uforlignelig, se billede og billedtekst i fotoalbum under drabant 22.

Kommentér på:
Forårsarbejde

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce