2.467 visninger
|
Oprettet:
Påhængsmotor benlægde xxl {{forumTopicSubject}}
Hej derude..!
Jeg har fået en johnson 225 hk. motor hjem, som jeg havde købt som benlængde large. Det viste sig desærre, at benet var et xxl ben. (hvilket jeg aldrig havde hørt om) Mit spørgsmål går på, hviken slags både bruger motorer med så lange ben, og er det meget omstændigt, at lave hækken højere, så motoren passer?
Måske bare et jernbeslag, der kunne fastgøres på hækken. Nogen der har erfagringen med den slags...?
På forhånd tak..!
Mvh.
nov 2008
Følger: 67 Følgere: 70 Både: 6 Emner: 11 Svar: 421
Kan bruges til motor ,op til 300,Hk.
Mvh.Leif H.
Ps, Bayliner.
http://www.stenteq.com/
maj 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 1 Emner: 6 Svar: 362
Typisk er det vel amerikanske offshore fiske både som bruger det.
aug 2005
Følger: 14 Følgere: 13 Både: 3 Emner: 2 Svar: 112
Jeg ændrede en Merc 225 for 7 år siden, fra 25" (XL), til 20" (L).
Det kræver et ben og en aksel.
Problemet er, for MERC´s vedkommende, at finde et ben billigt.
Dit vred på hækken vil blive uhæmmet meget større med 30" istedet for 20".
Forestil dig at flytte 225 hk ud på en lift = ca 8"
Derefter 225 hk * 10" ekstra.
jeg ville montere en lift og konvertere benet på motorren.
Hos mig kostede det en ny hæk.
Claus
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
Det med 3-4000 kr, til et elevator beslag, ville prismæssigt være ok, Men hvis I mener, at hækken ikke kan holde til det, så er det nok dumt.
Jeg har en anden båd, hvor jeg har en 275 hk. Johnson på. Den har xl ben, og en hjemmelavet hydra.lift, da hækken er til alm L ben. Det virker, men man kan tydeligt se, hvor meget det vrider i bagenden, når man drejer skarpt, selvom hele bagenden er bygget kaftigere. (et draco 17 skrog, ombygget til styrepultjolle.
Jeg vil helst ikke tage nogle chancer, med mit nye projekt, og sikkerheden, kommer jo trods alt i første række...
Mvh.
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Selvom det måske er USA eller lignende, burde det da nok kunne svare sig?
Morten
apr 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Både: 2 Emner: 7 Svar: 472
En lift vil ikke få det sæt til at fungerre optimalt. Nå du hæver motoren for at få benet den 10" ekstra ud af vandet så hæver du også tyngdeounktet med 10", så det kommer meget højt op.
Hvis sælger ikke har oplyst den er med 30" ben ,så kan man høre ham om han vil lade handlen gå tilbage.?
Påhængsmotor benlægde xxl