{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.749 visninger | Oprettet:

ole t
ole t
Følger: 1 Både: 1 Emner: 9 Svar: 33

Hjælp til forsikrings priser......... {{forumTopicSubject}}

Jeg syntes at at vi trænger til en opdate på forsikring, da mange emner her på siden er fra 2007 og 2008.
Det er nyt for mig at skal forsikre en motorbåd.
Båd værdi er kr. 240000.

-Kasko 8200 selvrisiko 10000
-Ansvar 1540
-Ulykke 400
Jeg fik et tilbud på ialt kr. 10400

Jeg har hørt at man kan få det for det halve, er det rigtigt.
Er der nogle som ved bedre.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til forsikrings priser.........
  • #1   13. aug 2009 yep baadforsikring.dk og det er omkr det halve og 5oo euro i selvrisiko.

• #2   13. aug 2009 bavaria.forsikring@yahoo.com>, prøv at sende en mail til ham så sparer du penge , husk du skal betale 1 % til staten af værdien dvs 2400 kr oveni , og glem fusk med det de finder dig til sidst

• #3   13. aug 2009 Baadforsikring.dk

Forsikring sum: 250.000
    Kasko: 4.400,62
    Ansvar: 1086,75

Samlet beløb for person eller ting skader 2.000.000,00€
    personskade: 1.000.000,00€

• #4   13. aug 2009 og det er den samme vi alle tre henviser til smiley

• #5   13. aug 2009 Ansvar 450 kr. Topdanmark
    For en Shetland 570 med 120 hk motor.

• #6   13. aug 2009 354 kr. for ansvar ved Danmarkstursejlerforening med min Fletcher med 115 hk.

• John M
    John M Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Svar: 18
    #7   13. aug 2009 bavaria-yacht.dk så udfylder du en formularen og du får kort tid efter en pris som garanteret er ok

• #8   13. aug 2009 Har læst en del med dårlige erfaringer med Baadforsikring.dk men jeg har dog ikke selv erfaringer!

Selvrisiko på 10000 kr. - er det ikke lige i overkanten?

• #9   13. aug 2009 Ville klart vælge bavaria yacht forsikring tror ikke der findes bedre priser og bedre service

• #10   14. aug 2009 Vil helt klart fraråde baadforsikring.dk. De vil gerne have dine penge, men du risikerer at skulle vente enddog meget længe på både police og eventuelle udbetalinger.......

• #11   14. aug 2009 så er det Bavaria og Baadforsikring som anbefales til ca det halve af den pris jeg fik fra pantaenius.
    Er der andre gode råd jeg skal have med på vejen nu hvor dette er første gang med forsikring af motorbåd.??
    Er det nødvandig med Ulykke forsikring,
    Kan man ikke bruge den man har fra boligen??

• #12   14. aug 2009 Jeg er til daglig forsikringsmand, og vil klart anbefale, at man holder sig til de danske selskaber - det med genforsikring via udlandet, er ikke altid sagen. Går man lidt til sit forsikringsselskab - hvis man har andet at "bytte" med, så kan der også skrues lidt på prisen. Topdanmark er gode på rigtigt mange bådtyper - dog ikke speedbåde eller lignende. Her er Codan til gengæld gode på nogen af dem - Codan har aftale med de danske sejlklubber, og melder man sig ind i den lokale sejlklub, så er der 90% chance for, at man kan få rabat hos Codan. De tilbyder det til en ret god pris, og så får man lov til at have båden lggende i vandet hele året, samt sejle hele året, og så er det endda billigere. Derudover har Tyrg på et tidspunkt været ret gode til speed og motorbåde - ved ikke hvordan de er med det nu. Pantenius har været nævnt af en anden - de er ikke dårlige tll det, Derudover er der Søassurancen Ærø, som og så ligge rigtigt fornuftigt på mange båd typer. Gå ind på www.lystbaad.com, og udfyld en begæring og de sender ret kvikt etilbud. Men hold jer fra dem der kører igennem mindre danske forsikringsmæglere - giv hellere en tusse ekstra, og tegn ved et af ovennævnte selskaber - det er altså sjovere at det virker, hvis skaden den sker! Og har man købt en båd til 240.000 kr. så kan det ikke være en tusse i årlig præmie, som afgør det. Det svarer til at købe en bil til en halv million, og så ikke vil ofre 3000 kr for at få en ordentolig autostol til ungerne. Som der også har været nævnt, så skal der via forsiringsselskabet opkræves 1% af kaskosummen i afgift til staten, så vær opmærksom - det er lidt forskelligt, om de priser selskaberne oplyser indeholder statsafgift eller ej. Falder i alligevel for fristelsen, til et udenlandsk selskab, hvor nogle tilbyder at "spare" statsafgiften - nogle bådforhanldere tilbyder dette via udenlandske selskaber, så prøv at finde en anden bådforhandler, og spørg på værkstedet, om de har lavet skader for det pågældnede selskab, for de ved hvordan selskaberne er i skadesbehandlingen. Som med mange andre ting ifm både, så er billigt ikke altid ensbetydende med at det er godt!!!

• #13   14. aug 2009 I forhold til ulykkesdækning, så er det ikke nødvendigt, hvis man selv har en derhjemme. Men det er jo ikke sikkert, at dem - måske naboens børn er ulykkesforsikret - men det er jo ikke jeres pligt at sørge for det, hvis man ellers selv har! Men det er dækninger, der sjældent er udbetalinger på - HELDIGVIS! - derfor koster de heller ikke mange kr.

• #14   15. aug 2009 Hej Jørgen.
    Tak for svar.
    Det er rart med de forskellige syn på dette område.

Har det nogle betydning for prisen, om man har det ene eller anden form for speedbåd kort.?

• #15   15. aug 2009 De selskaber jeg har nævnt, da forudsætter man, at manhar et speedbådskort, da det ellers er ulovligt at sejle, hvis det kræves til dn pågældende båd. Men har du duelighedsbevis, eller anden nautisk eksamen, så givr nogen af dem 10%.

• #16   15. aug 2009 Nogen som kender disse?:

(link fjernet)

Jeg fandt et reklame banner på Bådmagasinets hjemmeside hvor de skrives Norges førende udbyder af forsikringer og billige bådforsikringer!

• John M
    John M Tilmeldt:
    aug 2006

Følger: 1 Svar: 18
    #17   15. aug 2009 Jørgen N hvis du arbejder hos et dansk forsikringsselskab kan jeg godt forstå du skriver som du gør ellers bliver i jo arbejdsløse.
    Jeg har også haft Dansk forsikringsselskab og de kan bare ikke konkurere med prisen (og jo jeg havde handlet dem ned) og hvad skader angår slipper de heller ikke slanterne frivilligt, De er hverken bedre eller dårligere end udenlandske selskaber de er bare dyrere.

• #18   15. aug 2009 Du har ganske ret - danske selskaber betaler ikke hvis vi ikke skal - det gør ingen - og vi er heller ikke anderledes end den almindelige forbruger - vi vil også ha rabat og billige priser. Ikke desto mindre har jeg desværre set mennesker komme til at betale for alvor den ´dag skaden er sket, fordi de har valgt et udenlandsk - måske tyskland, som derfra har genforsikret sig i usa - tror mig - det er ikke sjovt at være kunde i den anden ende! Trods alt nemmere at kommunikere med en dansker end en tysker. Når det så er sagt, så er der bestemt også udenlandske selskaber, som kan deres ting. Men de "gode" selskaber gør det heller ikke gratis. Så mit råd er hvis man vil forsikre i udlandet - handl direkte med selskabet, og ikke igennem en "uvildig" mægler eller agent/forhandler-

• #19   15. aug 2009 Jeg har søassurancen Ærø og er rigtig godt tilfreds med dem, meget endda.

Jeg er forsikret for 350.000 dkr. har en selvrisiko på 5.000 dkr. og giver 5200 dkr. om året.

I min sommerferie sejlede jeg på en sten og smadrede min skrue. Søassurancen hjalp hurtigt med det hele, for at komme videre lagde jeg i første omgang pengene ud, udover det havde jeg en ekstra skrue som Søassurancen købte af mig, således at det hele kun tog 2 1/2 dag af vores ferie, så var vi sejlende igen....

Man kender ikke rigtigt sit forsikringsselskab, før man har haft brug for dem, og jeg er som sagt meget tilfreds med mit.

• #20   17. aug 2009 På MAXUM 1800 17,6 fod, årg. 2009, Pantenius 8,500,-, Tryg 6.600,- + medlemskab i en bådforening, i alt kr. 7.300,-.
    Codan hvor at andre forsikringer haves, ca. kr. 5.500,-

• #21   22. aug 2009 Ralf var det ikke dig der havde baadforsikring.dk eller hvordan?

• #22   13. sep 2009 Jeg hørte at der finden et forsikrings selskab i Tyskland som hedder hamburg yacht, er der nogle som kender dette selskab.
    Prisen ligger her under kr. 5000 for en sum på kr. 240000

Kommentér på:
Hjælp til forsikrings priser.........

Annonce