{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.821 visninger | Oprettet:

Jesper H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Køb af båd (Norge) {{forumTopicSubject}}

Hej jeg ville høre om der er nogle som har en ide om hvad det vilel koste ca. hvis man købte en 22 fods sejl båd i norge til 50.000 NOK
hvad det ville løbe op på hvis man skulel have sådanne en båd til danmark. ville det være et helt urimligt beløb eller kan det mon godt lade sig gøre til en tilpasselig sum?
søger nemlig en båd der ikek er tit til salg her i dk desværre en Columbie 66
håber jeg høre fra nogle med erfaring eller der bare har en andelse om mit spørgsmål.

vh jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af båd (Norge)
  • #1   10. aug 2009 Afhængig af hvor i Norge den ligger kan du da bare sejle den hjem. Det er jo dejlig billigt i en sejlbåd.

• #2   11. aug 2009 Husk Norge er ikke i EU

CE godkendelse ?
    Told
    Moms

Skal lige lægges til prisen

• #3   11. aug 2009 Told og moms bliver nok ikke et problem hvis man sejler den hjem. Eller rettere - det bestemmer ens samvittighed vel?

Da jeg importerede mi motor ringede jeg bare til DSV med oplysninger om mål/vægt/fylde. Men du skal jo nok have en hel lastbil til at tranportere din...

• #4   11. aug 2009
    Hvis den er til salg privat, betaler du strengt taget både den norske moms, og du skal også betale moms ved indførslen i DK, da Norge ikke er med i EU. Der kommer også en lille toldafgift på.
    Hvis den er til salg ved en forhandler, kan du sansynligvis undgå at betale den norske moms, som også er 25% ligesom den danske.
    Og så skal den ganske rigtig CE-godkendes.
    Det burde vel ikke være noget problem med en sejlbåd.
    Så alt i alt. Det vil kræve noget papirarbejde, men er bestemt ikke umuligt

• Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #5   11. aug 2009 Den er en båd som sælges Privat båden har i sin tid være produkseret i norge danmark og sværie den er en Columbie 66 som der desværre ikke finden mange til salg af her hjemme. og lige det med at sejle båden hjem lyder rigtig sjovt men har aldrig sejlet en sejlbåd før så det vilel nok ikke blive så let. spørgsmålet er så bare om det ville kunne betale sig at købe en båd fra norge eller det bille koste alt for meget?

• #6   12. aug 2009 Det er jo svært at sige, hvis der ikke er priser på tilsvarende både i Danmark der kan sammenlignes med.
    Men man kan jo sige, at 50000 Nkr= 45000 dkkr+ 3%told ? transportudgift til danmark+moms.

Det billigste vil være, hvis Nordmanden kan sejle den til Danmark, men ikke helt lovligt

Kommentér på:
Køb af båd (Norge)

Annonce