11.821 visninger
|
Oprettet:
Køb af båd (Norge) {{forumTopicSubject}}
Hej jeg ville høre om der er nogle som har en ide om hvad det vilel koste ca. hvis man købte en 22 fods sejl båd i norge til 50.000 NOK
hvad det ville løbe op på hvis man skulel have sådanne en båd til danmark. ville det være et helt urimligt beløb eller kan det mon godt lade sig gøre til en tilpasselig sum?
søger nemlig en båd der ikek er tit til salg her i dk desværre en Columbie 66
håber jeg høre fra nogle med erfaring eller der bare har en andelse om mit spørgsmål.
vh jesper
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Både: 4 Emner: 20 Svar: 152
maj 2005
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 3 Emner: 1 Svar: 171
CE godkendelse ?
Told
Moms
Skal lige lægges til prisen
maj 2004
Følger: 35 Følgere: 67 Både: 7 Emner: 87 Svar: 1.037
Da jeg importerede mi motor ringede jeg bare til DSV med oplysninger om mål/vægt/fylde. Men du skal jo nok have en hel lastbil til at tranportere din...
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 132
Hvis den er til salg privat, betaler du strengt taget både den norske moms, og du skal også betale moms ved indførslen i DK, da Norge ikke er med i EU. Der kommer også en lille toldafgift på.
Hvis den er til salg ved en forhandler, kan du sansynligvis undgå at betale den norske moms, som også er 25% ligesom den danske.
Og så skal den ganske rigtig CE-godkendes.
Det burde vel ikke være noget problem med en sejlbåd.
Så alt i alt. Det vil kræve noget papirarbejde, men er bestemt ikke umuligt
jul 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 132
Men man kan jo sige, at 50000 Nkr= 45000 dkkr+ 3%told ? transportudgift til danmark+moms.
Det billigste vil være, hvis Nordmanden kan sejle den til Danmark, men ikke helt lovligt
Køb af båd (Norge)