Midter styrepult.. {{forumTopicSubject}}
Hej alle i glade sømænd
Jeg har en Crescent 499 med den normale lille styrepult bagerst i styrborg side.
Men jeg drømmer om en styrepult, som mange ligende joller har, som er ca dobbelt så bred, (med vindspejl selvfølgelig). til at placere lidt længere fremme i midten af båden, og så montere et dobbelt sæde med ryglæn.
Både fordi båden så ikke krænger sådan til styrborg når det kun er mig i den, men også så en med passeger (damen) kan sidde i læg sammen med mig.
Jeg har desuden store problemer med at den hopper helt vildt når den planer, og trimmer jeg motoren (40 hk mariner) det mindste op, så går hopperiet helt amok.
Har monteret plastik vinger på drevet som forhandleren sagde var medicinen mod det. Hvilket ikke rigtig hjælper.
Og det er her jeg vil mene at en styrepult i midten og længere fremme vil hjælpe enormt....
MEN det virker som om at både forhandlere ikke rigtig sælger sådan nogle, og dem der gør tror at den er lavet i guld og ikke glasfiber, og snakker om fuldstændig Vanvittige priser! og tør slet ikke spørge om priser på et dobbelt sæde eller to stole med "stativ" og fod osv
Har tænkt på at prøve at lave pulten selv da jeg godt kan arbejde -lidt- med glasfiber, medmindre nogen her har sådan noget til salg eller ved hvor det kan købes til priser der er lidt mere realistiske end de 15-20.000 kr jeg har hørt om????
På forhånd tak og god vind
Brian fra sydfyn
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 2 Emner: 25 Svar: 45
Ang det hopperi, tror din motor sidder for højt, motorbenets "vinger" skal flugte kølen.
Prøv at sætte den et hak op.
mar 2007
Følger: 2 Både: 1 Emner: 7 Svar: 73
jul 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 1 Emner: 4 Svar: 20
Midter styrepult..