{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Det levende søkort.
  • #1   22. jul 2009 Kan det, du skal bare cracke den smiley

• #2   22. jul 2009 Eller rippe cd'en og smide den ind på computeren i et virtuelt drev eller på en usbnøgle

• #3   22. jul 2009 fint, så kan jeg godt købe det, har ellers fået en til at ligge Furon's SeaMax ind, men det kan jeg ikke rigtigt få til at arte sig som jeg gerne vil og kan ikke finde en dansk manual, måske en af jer kender det....?

• #4   22. jul 2009 Kender det ikke lige... men jeg kan dog ikke rigtig finde rundt i det levende søkort hehe

• #5   23. jul 2009 Det levende søkort er kopibeskyttet med cd-cops, lavet af et lille latterlig dansk firma og det ser spøgelser overalt, har selv (på fuld lovlig vis)bøvlet med det i 3 sæsoner hvor jeg løbende har skiftet div. hardware ud og formatteret 100.00 gange uden held, først i år da det blev bundkortets tur til at lade livet for dls´s skyld lykkedes det.
    Så kunne godt forstille mig det ville få spasma eller gå helt i baglås hvis du præsentere det for et virtuelt drev eller prøver at cracke det og det er ikke bare lige at af og geninstallere da cd-cops osse får blødninger over det.
    Spar dig selv bøvlet og køb en af disse: (link fjernet)

• #6   23. jul 2009 man har kunnet låne det på biblioteket, det gjorde jeg inden en lang sejltur, det virkede perfekt. En god måde at finde ud af om det er noget man kan bruge inden man evt. køber det.

• #7   23. jul 2009 Hvis du har et FURUNO MaxSea liggende er det klart at foretrække......

Det er et digitaliseret vektor kort hvorimod det levende søkort kun er et scannet raster kort.

Du kan tilvælge og fravælge og personificere MaxSea som du synes passer bedst til dig, det kan du ikke med det andet.

• #8   23. jul 2009 Ok, det lyder som om at du kender det godt, har du evt en manual, og må jeg evt smide en PM til dig med lidt spørgsmål.

• #9   23. jul 2009 Jeg er Skibsfører og arbejder med søkort i den forbindelse, og det levende søkort er ganske udemærket, men MaxSea er klasser bedre.

Du kan prøve at google MaxSea og se om du kan finde noget. Kan ikke garantere at du kan få det til at køre hvis det er en kopiverision.

De er sikret med kopibeskyttelse.

• #10   23. jul 2009 Jeg kan sagtens få position, men får ingen fartvisning? skibs ikonet på skærmen retter sig så ikke efter styret kurs, men bliver ved med at stå med snuden mod nord uanset kurs???? Når jeg sejler så sejler jeg ud af skærmbilledet, billedet følger ikke selv med,,,, så skal jeg selv flytte skærmbilledet op over skibet igen, når jeg har aktiveret "slæbet" så forsvinder slæbsstregen når jeg rykker på skærmbilledet????? pisse irreterende :-), har prøvet at pille i de forskellige mnuer, men ville være godt hjulpet af en manual.

• #11   23. jul 2009 FURUNO MAXSEA

er det et program lige som det levende søkort som installeres på computeren?

• #12   24. jul 2009 Det er MapMedia der laver MaxSea og der er mange forskellige producenter af udstyr der benytter deres kort.

Blandt andet bruger FURUNO både MaxSea og C-map som er de førende inde for elektroniske søkort.

Personligt benytter jeg C-map og kan kun anbefale det. Sammen med en ordentlig plotter er det super at anvende. Set med min øjne, også fra en profesionel vinkel, er FURUNO klart det førende mærke og det mest seriøse produkt på markedet.

Jeg er ikke til hverken Raymarine eller Garmin da det er for meget hobby/fritid til mig. Det er helt afgjort en meget personlig mening, og jeg er ikke i tvivl om andet end at deres instrumenter sikkert er udemærket.

MaxSea findes både til installation i en plotter, men også i en PC version med mulighed for tilslutning af GPS.

Søren R, hvis du har de problemer du beskriver vil jeg umiddelbart mene at der er tale om et konfigurationsproblem. Jeg er ikke sikker på om det kan være fejlen, men nogen syatemer kræver også et kompasinput. Ved ikke om det gælder for MaxSea.

• #13   24. jul 2009 Personligt er jeg også til Furono. Har en GP32 gps og en nyinstalleret M1715 radar sant en RO4700 dsc VHF, alt fungerer 100% stabilt, det er koblet på min GP32 med NMEA udgangen. Grunden til at jeg har valgt en lille 10" PC med søkort og egen gps antenne er nærmest bare leg samt at det var rart at have et seperat system hvis det andet af utænkelige grunde skulle gå ned. (og det gør det jo aldrig i solskin).
    Men i morgen tidlig står den på sejlferie i nimbussen og så må jeg lege lidt med det undervejs. smiley

• #14   9. aug 2009 Hjemvendt fra ferie.... Nu virker det, det krævede bare en del tid til selv at finde ud af hvordan det hang sammen og så ind i opsætningen af GPS indputtet og få "vinget" af i de rigtige felter over hvilke data jeg ønskede at benytte.

Kommentér på:
Det levende søkort.

Annonce