{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.794 visninger | Oprettet:

joachim b
joachim b
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Doral 170 sunquest 115h til wakeboard? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal for første gang købe båd og har brug for lidt hjælp smiley
Båden skal bruges til vandski, wakeboard og mindre sejlture på havet (sejerøbugten).
Jeg har kigget på en Doral 170 sunquest med 115 hk til 150k, som er fra 2007 (søsat 08). Kan den gøre det? eller er der noget der er bedre til den pris? smiley
Laver den en god nok hækbølge til at hoppe på?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Doral 170 sunquest 115h til wakeboard?
  • #1   15. jul 2009 Jeg har selv stået lidt efter en kammerats doral 170 med 100hk. Kræfter har den masser af, men bølgen manlger lidt. men som begynder båd er den helt fin. Prisen er noget dyr eller er det bare mig?

• #2   15. jul 2009 Hej,

Jeg har sådan en båd, også med 115hk motor.
    Jeg står selv på wakeboard. Får et tower hjem i morgen.
    Den laver en fin nok bølge, men for at få meget højde på, kræver det et tower...
    Det er vægten på båden, som er med til at bestemme hvor stor bølgen bliver. Du kan evt købe ballasttank til den. men har nu ikke problemer, selv ikke hvis vi kun er to ude...
    Hvis du er i tvivl om båden, skal du være velkommen til at komme og få en tur...

Mvh Henrik

• #3   15. jul 2009 se fx hvor meget båd man kan få for 150kg http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=8221

• #4   15. jul 2009 Det er ikke dyrt...
    Det er prisen.!
    Min er samme årgang, trailer, båd, motor (115hk Mecury) 150K

• #5   15. jul 2009 Syntes også det lyder lidt dyrt, måske er det fordi man sammenligner med både i samme størrelse der har 135 hk. indenbords. En båd med 115 hk. påhængsmotor er dyre. Men syntes den skal lidt ned i pris.

• #6   15. jul 2009 Den båd du hiver frem, er så 10år ældre, for stor efter min smag, når det handler om wakeboarding...
    Plus så er udenbords motor bedst når det er til vand sjov, den er noget mere kvik, og du kan dreje skapere...

• joachim b
    joachim b Tilmeldt:
    jul 2009

#7   15. jul 2009 Laws J@ Har også tænkt, at man bare kunne smide et par sække i. smiley
    Den båd du linker til er bare for gammel. Vi er ikke gode til at skrue på motorer. Det skal bare virke smiley
    Henrik F @ Hvilket tower har du købt? smiley evt. link?
    Hvor har du båden henne? Ville være fedt at prøve den smiley

Mig og min bror er nybegyndere til wakeboard, men regner da med at blive bedre. Ville man blive træt af den knap så gode hækbølge? Eller kan man til den tid bare smide sække bag i? smiley
    Og er det et problem med udenbordsmotor? ryger linen ind i? smiley

• #8   15. jul 2009 Til en samligning, sejler min fra en 17 fod Larson, med 135hk indbords.
    Vægten på de to både er næsten ens... og så bruger man mindre benz!

• joachim b
    joachim b Tilmeldt:
    jul 2009

#9   15. jul 2009 Der fik i lige skrevet 3 gange inden jeg fik opdateret :b

Mon ikke man kan presse den ned til 135k? smiley Så er det vel en god nok pris?

• #10   15. jul 2009 Nej den bliver du ikke træt af, du kan hoppe rigeligt højt når du har lært teknikken... Ellers når du bliver god, køber du en ballasttank til 1200kr så er der masser af bølge...

Har købt tower her, model Mt1 i sort www.monstertower.eu det passer til båden

Det er ikke et problem med udenbordsmotor, linen ryger aldrig i medmindre du begynder at bakke, men hvis i vil gøre noget i wakeboarding så køb et tower, jeg har givet 8600kr for det med en rack og fragt til DK

Jeg bor i Randers, men sejler primært i Hobro (Mariager fjord)

• #11   15. jul 2009 Tror også mere det er prisen, der er købers markede i øjeblikket. Minus ved udenbordsmotor er det er en dyre løsning i den type båd og motoren er nemere at stjæle. Eller er det efter min mening klart flest plusser ved påhængsmotoren.

• joachim b
    joachim b Tilmeldt:
    jul 2009

#12   15. jul 2009 Henrik F @ det lyder godt smiley
    Så kan man jo altid investere lidt, hvis man mangler bølge smiley
    Det ville være fedt hvis du kunne smide et billede ind af din båd med tower på, når du får det på smiley

Hvad kan man gøre, for at den ikke bliver stjålet?

• #13   15. jul 2009 Der kommer billede ind så snart det kommer på, regner med at sætte det på i morgen...

Jeg har ikke min til at ligge i vandet, den står på trailer, i en aflåst hal, der kommer der ikke nogen med lange fingere.

men hvis du skal have din liggende i vandet, findes der mange låse til de motore. og måske smid en lille gps tracker i, de fås til omk 1000kr. ellers en god kasko forsikring, så er du da dækket ind hvis uheldet skulle være ude. De dækker jo også hvis du ødelækker den hvis du sejler på grund, eller på en sten osv...

• #14   15. jul 2009 Man kan montere en gps tracker, og så findes der forskellige låse bolte/møtrikker, som regel kræver forsikringen man benytter sådan nogle. Også kommer det jo også lidt and på hvor udsat båden står.

• joachim b
    joachim b Tilmeldt:
    jul 2009

#15   15. jul 2009 Jeg regner med, at i sommerferien er den på vores grund, men i Aalborg ligger den måske 1-2 måneder i havnen og resten af året opbevaret et sikkert sted smiley

Men jeg må vel bare få en god forsikring og bolte den fast så smiley

Tror lige jeg laver et topic i morgen om Ørnvik 520 med 135hk indenbords smiley
    Den koster nemlig kun 125k ink. trailer. Fra ny!

• #16   15. jul 2009 Henrik F;

Hvis udenbordsmotore er bedre til vandsport, hvorfor har ALLE prof. trækbåde (Vandski, wakeboard osv.) indenbordsmotor? Malibu, Tige, MasterCraft osv.

Måske spørger jeg dumt, men blev lidt nysgerrig over den udtalelse smiley

• #17   16. jul 2009 Udenbordsmotor er ikke bedre til vandsport!! En udenbordsmotor er mere økonomisk og har måske et bedre træk. Men det er fordi bådene generelt er meget mindre! Og for stor? hvis du vil have en rigtig bølge så er det ikke en 17fods doral du skal have. Jeg tror næppe toweret får dig til at hoppe meget højere. Hvis du vil være seriøs omkring wakeboarding så skal du have en båd med indenbordsmotor og en lidt større str. Du siger du bor i Aalborg, prøv og ta ud i klubben og få en tur det koster ikke ret meget så kan du se hvor stor en bølge man egentlig skal have. Deres båd er forresten tilsalg.

• #18   16. jul 2009 henrik F

Din Doral bliver aldrig en god wakeboard eller vandski båd, men det er et godt begyndersæt. Og så kan du få både med indenbordsmotorer der er lige så kraftige som påhængsmotorer.

• joachim b
    joachim b Tilmeldt:
    jul 2009

#19   16. jul 2009 Laws @ Vi ved skam godt, at den ikke er lige så god som den i vandskiklubben smiley
    Men den skal jo også kunne bruges i lidt bølger og ikke koste over 150k..
    Vi går selv i vandskiklubben smiley

Er der andre både i kan anbefale? smiley

• #20   16. jul 2009 Rettelsen var nu heller ikke rettet mod dig. Til de penge mener jeg at du kan få en båd med samme egenskaber. En doral er en ret dyr båd og det hænger nok sammen med at den er af lidt mere kvalitet end andre. Men for 50kg mindre kan du få en båd med samme egenskaber og samme motor. Hvis du vil sejle i bølger er den båd ikke sagen. Den tåler næsten ingen bølger. Det er der forresten ikke ret mange speedbåde der gør.

• #21   16. jul 2009 Men hvis du har tænkt dig at sejle i Aalborg bredning så må du da gerne slå på tråden hvis du mangler en bådføre og en kammerat på vandet smiley

• #22   16. jul 2009 en rigtig vandskibåd har da fast skrueaksel, men umiddelbart er en alm med indenbordsmotor og z-drev stadig bedre end påhæng pga den høje vægt bagi som oftest giver lidt mere bølge. men gå efter en 4,3er istedet for de små 3,0 135hk
    desuden er der også mulighed for badeplatform som er ret lækkert.

jeg sejler selv med påhængsmotor men er ikke sikker på at det bliver sån en igen når jeg engang skifter båden ud

• #23   17. jul 2009 Der er mange meninger ja. Derfor har jeg også skreven, at man kan smide en ballasttank i den for at nå en stor hækbølge...
    Og self kan man købe billigere både, men feks. en Doral holder prisen ret godt i forhold til mange andre både...

Og nej den er ikke god i store bølger, men men hvis du står på wakeborard, gør du det jo heller ikke i bølger!

M B: ja det kan du da" eller hva? nej der er sku stor forskel på indenbors og udenbors.... Det er ihvertfald min mening... Har haft begge dele, og de der 3.0 135hk dur ikke til en skid efter min mening, så skal man noget højere op.... Efter det er sagt får jeg nok mange på nakken nu, men men det er ok smiley Det er jo det, det her forum er for smiley

Der blev spurt om den var god nok til wakeboard, og efter min mening, så ja, en på boardet en bag rattet, og en 200kg ballast, kan jeg lave en salto i luften, den giver en 40 til 50cm bølge, og med tårnet, syntes jeg det spiller....

Dette er kun min mening, andre har ret til deres, og sådan skal det også være, man kan købe sig til alt, mange gange sætter penge også en begrændsing....

Jeg vil bare sige held og lykke med båd købet hvad det så end bliver, men få båden prøvet af inden du ligger penge i den smiley

Og som sagt tidliger er du velkommen til at få en tur....

Mvh Henrik

• #24   17. jul 2009 henrik F

He he.. Jeg tror du har flere på nakken, der siger det samme om din båd - Det er en fin båd - Men det er IKKE en wakeboardbåd! smiley

• joachim b
    joachim b Tilmeldt:
    jul 2009

#25   17. jul 2009 Tror vi køber den smiley
    Og det skal jo heller ikke være en decideret wakeboardbåd smiley Vi sejler jo ikke i en sø :b og wakeboardbåde er jo lidt dyrere smiley

Nu skal der så også købes wakeboard og vandski ;D
    Og det ved jeg heller intet om smiley
    Så det må jeg låse lidt på smiley

• #26   17. jul 2009 Hov, læste lige mit indlæg igen - Det kommer til at lyde som et surt svar på dit sidste indlæg henrik F - Det beklager jeg! Det var ikke meningen det skulle lyde sådan! Jeg er bare ikke enig i din udtalelse, ligesom du ikke er enig i min smiley He he.

• #27   17. jul 2009 Henrik F;

Det var ikke så meget udtalelsen omkring Doral, men mere det at en påhængsmotor skulle være bedre til vandsport. Det er altså meget forkert, uanset om du har bedre erfaring med påhængsmotor.

Trådstarter ville gerne have en båd, og han vil gerne bruge den til vandski og Wakeboard og mindre sejlture.

Du skriver så;

"Plus så er udenbords motor bedst når det er til vand sjov, den er noget mere kvik, og du kan dreje skapere..."

Hvilket jeg så pointere er løgn smiley . Jeg ønsker blot at trådstarte får de rigtige informationer og ikke falske. Dermed ikke sagt at påhængsmotor ikke kan bruges til vandsport, men at det er det bedste er ikke helt sandt ;). Også selvom du har bedst erfaring med det.

Somsagt, det er ikke et tilfælde at vandsport både har indenbordsmotor smiley

• kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 2
    #28   17. jul 2009 hey...

syntes klart du skal vælge en med indenbords motor. der får du den bedste hæk og det er altså et stort plus på wake!!!

3.0 syntes jeg gør det udemærket, vi er 4 i min og det ikke noget problem.

derimod er det vigtigt at skroget er af de nye typer så suger de luft ind under hvilket gør at båden ligger sig med det samme.

min mening!!!

• #29   18. jul 2009 har selv haft en 3.0 mercruiser i min 17 fods campion den kunne man sagtens værre 3 i og stadig nemt trække wakeboard den brugt en 11-12 l i timen ved træk af wakeboard og det var også med tower. synes ikke det bliver nævnt i den her tråd men tower gør bare wakeboard meget nemmere, og sjover man er hurtiger oppe af vandet ved starter når man står er ryggen/kroppen retted ud da trækket kommer oppe fra. når man bliver bedre giver det meget mere luft på hopne. og har man board racks på tower så ligger boardne ikke og fylder i båden. synes heller ikke det bliver nævnt men den bade platform der er bag på de fleste både med indenbords er jo som bygget til wakeboard den mangler lidt på udenbords.

og til dem der overvejer at købe ørnvik 520 lad værre det er for billigt lavet der manler div ting som vindspejl i midten isolering i motor rum og sejl egenskaber er ikke særlig gode

• #30   22. jul 2009 Joachim...
    Så kom der tower på min...
    Hvor langt er du i båd køb?

Kommentér på:
Doral 170 sunquest 115h til wakeboard?

Annonce