8.527 visninger
|
Oprettet:
Indregistrering af US trailer {{forumTopicSubject}}
Jeg ved at man ikke kan indregistrere en US trailer.
Jeg overvejer at lave min US boogie trailer, om til indregistreret trailer. Har nogen et bud på hvad der skal laves om ud over påløbsbremse?
En boogie trailer koster nemlig minimum. 25.000 kr til min 21 fods bayliner. Hvis jeg så evt. kunne lave den om for kun 10.000 kr ville det være fedt.
ser frem til at høre nogle bud.
mvh
René
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Både: 3 Emner: 13 Svar: 117
For at du kan indregistrere sådan en trailer, kræver det, at du skal have en reg attest, og at den overholder de danske regler.
man kan lige så godt glemme og bygge den om, og det det evt ville koste, vil sikkert være lige så meget som det koster i bøde og køre med en uindregistreret trailer. Jeg plejer bare og låne pladen fra vores normale trailer, og jeg er ski altdig blevet stoppet. Ved godt forsikring osv ikke dækker.
jan 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 1 Svar: 132
Papirene på traileren kan sansynligvis fåes fra producenten.
Det er klart. at den skal overholde de danske færdselsregler
Jeg ville indhente et tilbud på ombygningen hvis det var mig.
Det kan sikkert let betale sig
Det er akslerne der skal skiftes, og påløbs og håndbremsen der skal laves, og så lys monteres.
Et stelnummer kan du vel bare selv hugge i.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 124
lys er der på traileren, så indtil videre køre jeg bare rundt med US traileren som den er hehe. Kan godt håndtere en bøde på 500 kr hvis det er
mvh
René
aug 2006
Følger: 9 Følgere: 25 Både: 2 Emner: 13 Svar: 2.398
Og ja Rene´ , de 500,- i bøde kan man jo nemt leve med, men får du et uheld, politi bliver indblandet.........osv.osv. Kan de 500,- jo nemt blive til en erstatningssag på flere hundrede tusinde.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 46 Svar: 124
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 54
jul 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Både: 1 Emner: 17 Svar: 133
apr 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Både: 1 Emner: 4 Svar: 133
Til din info:
Jeg har gang i samme projekt, og har været det i lang tid, så jeg kan måske give dig lidt mere info.
Der er tre ting der skal laves/gøres før du overhoved tænker på det.
1. Datacertifikat
Fra fabrikken eller distributøren. (Jeg fik et certifikat med på min trailer da jeg købte båden, det er ikke som sådan et datacertifikat, men der står seriummer, vægt totalvægt osv på, og sammen med de data der er på selve traileren godtog synshallen det som datacertifikat)
2.Håndbremse
Ofte kommer US traileren med Skivebremser, og det er her den største ombygning ligger ofte, så hermed også den dyreste investering for de fleste.
Man skifter som regel hele akslen ud, eller skærer skivebremserne af og sætter tromler på. (Dyrt og besværligt)
MEN, jeg fandt ud af der findes faktisk håndbremser til Hydrauliske bremser, de fleste kender ikke til dem da de stort set kun bruges i Rally biler. De kan monteres direkte på det eksisterende hydrauliksystem, og koster ca 1300.- hos www.rallyshop.dk (Synsmanden siger det er helt ok, da der ikke er regler for det skal være mekaniske bremser på trailere)
3. Lys
Der skal laves en del lys efter forrskrifterne, så det kommer helt an på trailerens størrelse osv, men til din info har jeg shoppet samtlige lys (uden kabler) for under 1000.- kr hos http://trailerparts24.eu
Samlet løber det op på ca. 3500 i materialer (hvis man laver det selv) så burde den være klare til syn.
Håber det hjalp
P.s Har også billeder der viser monatge af lys hvis i har behov.
Indregistrering af US trailer