3.709 visninger
|
Oprettet:
reparer volvo penta motor i århus {{forumTopicSubject}}
hey der ude...
ville høre om der er nogen der kal skifte toppakning på en aq130 volvo penta motor og hvad det ca vil koste?
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Både: 2 Emner: 10 Svar: 28
maj 2007
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 16 Svar: 381
Jeg er selv tidligere mekaniker, og har selv haft en gammel aq130c, som jeg har haft adskilt 2 gange og skiftet knast, og toppakning, det er den absolut mest simple motor som ALLE mekanikere kan skrue i, og stumperne fåes til halv pris hos KG trim i sverige,( kendt volvo tuningsfirma i sverige) de er meget nemme at snakke med. : ), og ja de har stumperne til marineudgaven, både toppakning, p knast osv.
Du kan være helt sikker på at blive rippet hos en marineforhandler, hvis de overhovedet gider at lave den. det tager ca 3-4 timer at skifte toppakning på den. plus en eventuel slibning, men det koster ikke ret meget.
apr 2005
Pakningssæt, alle pakninger der kræves for et toppakningsskifte, 375 svenske kroner.
P marineknast 1500 svenske, den koster ca 5000 kr herhjemme hos volvo.. ; )
maj 2007
apr 2005
En anden ting der er i det, er at hvis der sker noget med motoren efter jeg har lavet den, ikke at jeg tror det, da den vil blive lavet efter foreskrifterne, og den er solid men det er stadig en ældre motor og, jeg har ikke lyst til at stå med sure folk der vil have garanti.. : /.
Du kan prøve at skrive om et par måneder, hvis ikke du har fundet en anden løsning inden da, og du kan acceptere betingelserne, så vil jeg se om jeg kan få tid til det. : )
maj 2007
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 16
reparer volvo penta motor i århus