{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.687 visninger | Oprettet:

Slibning af gummiliste {{forumTopicSubject}}

Så har amatøren været igang med sin første bådpolering, og det gik ganske fint. Nu kommer det næste spørgsmål. Den grå gummikant hele vejen omkring båden, hvad gør jeg lige der. Kan jeg slibe den med ultra fint sandpapir, synes den er for ringe (godt 10 år) til at jeg bare kan polere den op, men what to do?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slibning af gummiliste
  • #1   3. maj 2017 Og lige et billede mere

profilbillede
  • René N
    René N Tilmeldt:
    dec 2007

Følgere: 1 Både: 2 Svar: 96
    #2   3. maj 2017 jeg har engang renset en sort grim gummiliste der smittede af. Med noget acetone på en klud og så bare tørre det af der skal rigeligt med acetone til der efter gav jeg den silikone spray (husk lige nogle gummi hansker)

• #3   3. maj 2017 Men tænker også noget der kan tage alle ujævnhederne efter møde med kaj og utidigt placerede pæle... smiley

• rasmus T
    rasmus T Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 63
    #5   4. maj 2017 autosol eller rense a creme virker godt

• #6   4. maj 2017 Hvis du bruger acetone ! ! ! så pas på det ikke løber ned af selve båden, det tager ALT voks og beskyttelse der er på ( kan også gøre ting matte ) så meget forsigtigt, tror jeg vil prøve andet først inden acetone bruges smiley

• #7   5. maj 2017 Mht. Acetonen så er det ikke kun voksen den tager. Den angriber også gelcoaten, og kan lave uoprettelige skader, hvis det sidder der for længe.

• #8   5. maj 2017 vil acetone ikke ødelægge fenderlisten.. ?

• #9   7. maj 2017 Fenderlisten er vel lavet af en eller anden type gummi, og når gummi (lad o sige NBR) bliver udsat for UV stråler fra solen. Så ældes gummiet, og det nedbrydes, derfor bliver det mat, og nemmere til at modtage snavs. Jeg ville vaske den grundigt med vand og sæbe og (knofedt), og evt. også bruge en olie og fedt fjerner, det som man bruger til at fjerne olie og asfalt fra autolak. Derefter spørge i det lokale camping/båd center, om de har noget man kan friske den op med.

• #10   7. maj 2017 Jeg aldrig været for meget til det der "knofedt", ledte efter det i skabet i håndgerning i 5. kl. siden det har jeg forsøgt at undgå det helt, det var umuligt at finde ;o)

• #11   7. maj 2017 du kan købe det i Kvickly... smiley

Kommentér på:
Slibning af gummiliste

Annonce