{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.408 visninger | Oprettet:

"Oxideret" aluminum {{forumTopicSubject}}

Er ikke sikker på fagudtrykket, men tror det hedder at den del til højre er oxideret.

Billedet viser holderne til mine forstole som skrues fast igennem tæppe og krydsfiner. Og som man kan se er den ene fin, og den anden er ikke. Havde tænkt mig at rense den op og efterfølgende skrue den fast. Men eftersom jeg lige har skiftet alt tæppe i båden er jeg lidt øm overfor hvis det udskiller mere og dermed smitter af på tæppet.

Mit spørgsmål er så om der er en eller anden form for behandling man kan give den så det ikke sker. Eller skal jeg afmontere den hver år og rense den så det holdes i skak?

På forhånd tak for hjælpen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Oxideret" aluminum
  • #2   12. apr 2017 100,- pr stk, så er de blæst over ved dem i Søborg som jeg lige har brugt til mine smiley

• #3   12. apr 2017 Enig få dem rengjort. Men jeg vil give dem en gang epoxy primer inden evt anden lak. Epoxy primeren er vandtæt, og beskytter i sig selv. Aluminium er lidt et specielt metal da det har en oxyd hinde som egentlig beskytte metallet til en vis grad. mår man sliber eller sandblæser på overfladen så ødelægger man den beskyttende oxid hinde. Men ingen panik oxidhinden gendannes automatisk efter et døgns tid, så længe der kan komme ilt til overfladen. Så jeg vil vente med at male dem efter at oxidhinden er genoprettet. Oxid hinden gør også at metallet er lidt specielt at svejse i, da oxidhinden har et højre smelte punkt end selve grundmetallet. men det er en anden historie.
    Mvh Thomas

• #4   12. apr 2017 Lige en ting, det i kigger på er bunden der vender ned mod tæppet, så det er ikke det kosmetisk aspekt jeg er interesseret i. Kun at det ikke "savler".

Ændre dette noget ved jeres svar?

Kommentér på:
"Oxideret" aluminum

Annonce