Jetski - Hvilken, lovgivning, forsik.. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg fik for et stykke tid siden idéen, at købe en vandscooter. Men efter at have undersøgt div. ting omkring dem og andre maskiner, er jeg kommet frem til at en jetski nok vil passe bedre til mig.
Men her er jeg lidt usikker omkring nogle ting, som jeg håber at i vil kunne hjælpe mig med:
- Er jetski også ulovlige i hele DK ligesom vandscootere? (bortset fra de få områder der er)
- Skal jetski også være CE-mærket, hvis de vel og mærket er importeret til EU efter 1998?
- Hvis de er ulovlige, er straffen så den samme som at blive taget på vandscooter?
- Kan en jetski-motor godt tåle at blive dyppet i saltvand? Hvis man fx vil dykke en smule med den, som jeg har set folk gøre på div. film. Og skal motoren så skylles igennem med ikke-saltvand bagefter?
- Jeg vil gerne have mig en maskine, som kan sejle hurtigt, hoppe med, evt. dykke og generelt have det sjovt på. Hvor mange hestekræfter skal jeg gå efter som minimum for at kunne det?
(Måske kan alle jetski det, og måske er det ikke hestekræfterne det kommer an på. Jeg er selv på bar bund i det her emne, så jeg håber i kan hjælpe der
- Samtidig har jeg et budget på max. 10-12.000 kr, så hvis i kan komme med et par forslag til en/flere brugte jetski der kunne være gode til mit formål, ville det være great.
På forhånd tak for hjælpen
Mvh Martin
mar 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Både: 1 Emner: 37 Svar: 113
jeg har selv en 550`er som nicolaj linker til, og det er en go begynder ski, men den er sværer at lære at stå på i forhold til den tybe her
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3088
da skroget på 550´eren er smallere end 650´eren.
og jeg vil sige at hvis jeg vidste hvad jeg ved i dag, så vil jeg have købt en 650´er, som linket oven over viser,
bare lov os, at du ikke køber en der er skildt ad, det giver ikke andet end problemer, (taler af erfaring)
mvh mads
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 17 Svar: 74
mar 2007
jetski er ikke ulovlige i Grenaa, København, og Esbjerg Sø, som nicolaj også skriver oven for.
mvh mads
mar 2007
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Både: 1 Emner: 17 Svar: 74
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 4
Så virker det som om reglerne er meget ala vandscooter, så det er jo meget nemt - og irriterende..
Sådan en kawasaki ser sku meget cool ud, men koster en 650'eren ikke noget mere end 550'eren? Jeg har ikke set en brugt 650'er og kan ikke lige finde prisen på den du linkede til Hr Bolther, men kunne forestille mig at den var en tand dyrere.
- Ellers har jeg også kigget lidt på Kawasakis JS300 som denne: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56061009
Hvordan er sådan en? Er det noget skidt eller er det ok?
Nicolaj J.: Jeg vil meget gerne se den video, hvor kan jeg finde den? og jeg skal nok skrive hvis jeg bliver i tvivl om noget.
Mvh
aug 2008
Jeg vidste ikke at der fandtes jetski med én cylinder, men det var da godt lige at vide og være opmærksom på når man køber.
Har både 550'eren og 650'eren 2 cylindre?
- Er der forresten nogen der kender nogle gode hjemmesider hvor man kan søge efter brugte jetski?
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
jun 2006
Følger: 26 Følgere: 28 Både: 3 Emner: 34 Svar: 855
aug 2008
- Tak for linket dennis j., men vil nu helst købe i Danmark
aug 2008
- Jeg tror det bliver de modeller jeg vil kigge efter, så krydser fingre for at der kommer en god billig en frem snart
Mange tak for hjælpen til jer alle!!
dec 2007
Følger: 130 Følgere: 127 Både: 1 Emner: 13 Svar: 253
Jetski - Hvilken, lovgivning, forsik..