{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.765 visninger | Oprettet:

Jetski - Hvilken, lovgivning, forsik.. {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg fik for et stykke tid siden idéen, at købe en vandscooter. Men efter at have undersøgt div. ting omkring dem og andre maskiner, er jeg kommet frem til at en jetski nok vil passe bedre til mig.

Men her er jeg lidt usikker omkring nogle ting, som jeg håber at i vil kunne hjælpe mig med:

- Er jetski også ulovlige i hele DK ligesom vandscootere? (bortset fra de få områder der er)
- Skal jetski også være CE-mærket, hvis de vel og mærket er importeret til EU efter 1998?
- Hvis de er ulovlige, er straffen så den samme som at blive taget på vandscooter?

- Kan en jetski-motor godt tåle at blive dyppet i saltvand? Hvis man fx vil dykke en smule med den, som jeg har set folk gøre på div. film. Og skal motoren så skylles igennem med ikke-saltvand bagefter?

- Jeg vil gerne have mig en maskine, som kan sejle hurtigt, hoppe med, evt. dykke og generelt have det sjovt på. Hvor mange hestekræfter skal jeg gå efter som minimum for at kunne det?
(Måske kan alle jetski det, og måske er det ikke hestekræfterne det kommer an på. Jeg er selv på bar bund i det her emne, så jeg håber i kan hjælpe der smiley

- Samtidig har jeg et budget på max. 10-12.000 kr, så hvis i kan komme med et par forslag til en/flere brugte jetski der kunne være gode til mit formål, ville det være great.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Martin

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Jetski - Hvilken, lovgivning, forsik..
  • #1   7. aug 2008 hej
    jeg har selv en 550`er som nicolaj linker til, og det er en go begynder ski, men den er sværer at lære at stå på i forhold til den tybe her

http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3088

da skroget på 550´eren er smallere end 650´eren.
    og jeg vil sige at hvis jeg vidste hvad jeg ved i dag, så vil jeg have købt en 650´er, som linket oven over viser,

bare lov os, at du ikke køber en der er skildt ad, det giver ikke andet end problemer, (taler af erfaring)

mvh mads

• #2   7. aug 2008 Jeg vil lige pointere at du nok godt kan forsikre den, i og med jeg har forsikret min vandscooter i Danmark, Kontakt evt. Tryg smiley

• #3   7. aug 2008 ralph,

jetski er ikke ulovlige i Grenaa, København, og Esbjerg Sø, som nicolaj også skriver oven for.

mvh mads

• #4   7. aug 2008 man skal jo selvfølgelig overholde reglerne, og kun sejle i tiladte områder =)

• #5   7. aug 2008 Vil du være sød at blande dig udenom noget du absolut INTET aner om Ralf? Bare fordi du driver dit eget selskab i Tyskland, så skal du sgu ikke komme og sige det ikke kan lade sig gøre i Danmark! Jeg kender flere der nu har dem forsikret hos Tryg!

• #6   7. aug 2008 Tak for svarene og velkomsten!

Så virker det som om reglerne er meget ala vandscooter, så det er jo meget nemt - og irriterende..

Sådan en kawasaki ser sku meget cool ud, men koster en 650'eren ikke noget mere end 550'eren? Jeg har ikke set en brugt 650'er og kan ikke lige finde prisen på den du linkede til Hr Bolther, men kunne forestille mig at den var en tand dyrere.
    - Ellers har jeg også kigget lidt på Kawasakis JS300 som denne: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=56061009
    Hvordan er sådan en? Er det noget skidt eller er det ok?

Nicolaj J.: Jeg vil meget gerne se den video, hvor kan jeg finde den? og jeg skal nok skrive hvis jeg bliver i tvivl om noget. smiley

Mvh

• #7   8. aug 2008 Ok mange tak for det! smiley

Jeg vidste ikke at der fandtes jetski med én cylinder, men det var da godt lige at vide og være opmærksom på når man køber.
    Har både 550'eren og 650'eren 2 cylindre?

- Er der forresten nogen der kender nogle gode hjemmesider hvor man kan søge efter brugte jetski?

• #8   8. aug 2008 hej martin her er en side hvor der er nogle jet´s og ja både sx 550 og sj sx 650 har to cylender ville nok tag min. en 650 eller vente til du har penge til en 750 http://www.blocket.se/li?q=jetski&ca=1_8_s&th=1&sp=1&c=18&w=3&ps=&pe=&bt= mvh dennis j ............. ;o)

• #9   8. aug 2008 Den 550 Nicolaj linker til fra dba er min gamle, skroget er i meget flot stand da jeg solgte den, og han lød til og have forstand på den ham der købte den af mig, altså ham der har den tilsalg nu på dba.

• #10   9. aug 2008 Ok, så tror jeg at jeg vil prøve at finde mig en 550'er (eller en 650'er, hvis jeg kan finde en billigt). Er Yamahas Superjet's også gode? .. Det ville nemlig være rart at have et par forskellige modeller at kigge efter smiley

- Tak for linket dennis j., men vil nu helst købe i Danmark

• #11   9. aug 2008 Ok, men overordnet set er de vel meget ens, mærkerne imellem, ikke? Altså der er ikke nogen der har specielt flere problemer med motorer, styretøj eller andet end andre, vel?

- Jeg tror det bliver de modeller jeg vil kigge efter, så krydser fingre for at der kommer en god billig en frem snart smiley

Mange tak for hjælpen til jer alle!!

• #12   10. aug 2008 der er ikke så meget forskel på de ældre jet's imellem markerne det kom først her de seneste par år hvor superjet'en er en bedre ski til triks hvor sx-r 800'en er klart den beste til race sammen med hydrospace'en men ellers prøv at søg lidt på youtube der er du hav af klip med alle ski der er der ude så kan du se hvordan de sejler der er dov meget forskel på om der er tun dele på dem eller om de er std. Mvh dennis j .......... :o)

Kommentér på:
Jetski - Hvilken, lovgivning, forsik..

Annonce