{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Speedbådscertifikat {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Vil høre, om der er nogle af jer ved, hvilke krav der er, når man skal tage speedbådscertifikat? Og her mener jeg, hvilke krav der er til de ting man skal kunne, som man kan komme op i til prøven.

Har hørt nogen sige, at man skal kunne 3 knob og andre sige, at man skal kunne 5.

Og ja, hvis I ellers har nogle indspark til dette emne, så fyr bare løs smiley

Mvh

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedbådscertifikat
  • #2   22. jan 2017 Tusinde tak! smiley

• #3   22. jan 2017 Velbekommen smiley

• #4   22. jan 2017 Tobias, du må for Guds skyld ikke være nervøs ved at tage kortet. Du kan gøre det med et øje lukket, og musik i ørerne. Det er en kæmpe joke at tage dette kort, så frygt ej, bare kom afsted smiley

Men, når du så har fået kortet, så tag det med ro, og lær at sejle, evt. med et par andre som har gjort det i nogle år.

Det er min tilgang til det, man kan nærmest trække kortet i en automat, men derefter skal man lære at sejle smiley

Held og lykke med det...

• #5   22. jan 2017 Har tilmeldt mig et hold til marts, men ville bare høre hvad man kunne forvente til prøven. Har allerede noget sejlererfaring, så er nu ikke specielt nervøs for det. smiley

• #6   22. jan 2017 Brian sagde det smiley

• #7   25. jan 2017 Da jeg tog kortet for 3 år siden i Middelfart tog det en eftermiddag. Vi fik udleveret "pensum" på link i forvejen og jeg havde læst på lektien, det var tydeligt at andre ikke havde.

Den praktiske prøve var lidt af en joke, een af deltagerne skulle bruge 3 forsøg til at styre MOB og det var stort set stille vejr. Ligeledes var overhøringen af den teoretiske del meget menneskelig, svarede nogen forkert fik de en anden eller 3. chance.

Min erfaring i motorsejlads inden kursusdagen var som styrmand på min morfars 6 hestes crescent jolle i 80'erne. Men styrepult båden vi brugte var super nem og gik som en drøm, ville ønske det var min.... noget federe end Jofa'en

Da vi bagefter fik certifikatet udleveret med håndtryk og "tillykke" synes jeg sgu det var til grin...

• #8   25. jan 2017 Tak for jeres svar og erfaringer smiley

Ja har godt hørt, at prøven skulle være lidt af en joke, men føler stadig man bliver nødt til at have det, specielt når man kommer op i de større både smiley

• #9   25. jan 2017 Jeg sejlede lige ud, og i mindre end 60 sekunder, det var det, så var kortet i hus smiley

• #10   25. jan 2017 Skulle du ikke også øve mand over bord og at ligge til? smiley

• #11   25. jan 2017 Sorry, jo, lagde til en gang, så det var så to minutter i alt smiley

Mand over bord, var på selve kurset, kom dog til at sejle manden (bøjen) over, ha, ha.... Nu har jeg så fået en båd med seler, så sker det ikke igen smiley (ironi kan forekomme)...

• ole m
    ole m Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 3
    #12   26. jan 2017 Ja førhen skulle man bare møde op og have et billede med, så fik du dit kort efter lidt sejlads og teori.
    Jeg tog for ca 9 mdr siden og jo de har strammet op, du får en del materiale du skal læs op på inden du skal møde den første dag og dag nummer to skal i ud og sejle og have den sidste teori. Inde prøven. Hør godt efter og husk at læs speciel på lanterner og bøjer, det skal du nok klare. Ja 5 knob, kan du 3 er det også godt nok. smiley

• #13   28. jan 2017 Da min kammerat tog det sidste sommer var der en deltager der sejlede ind i broen 6 gange da han skulle ligge til. Tillykke du har bestået prøven smiley
    Jeg tror ikke det er muligt at dumpe den prøve.

• #14   28. jan 2017 Haha, ja okay. Så er der vist ikke noget at være nervøs for smiley

Kommentér på:
Speedbådscertifikat

Annonce