{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.220 visninger | Oprettet:

Udstødningsgas + sprayhood og kabine {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg kan huske jeg har set noget i manualen til min lille motor, hvordan man skulle gøre for at undgå at få udstødningsgas ind i kabinen med motor startet når man ligger ved kaj fx.

Det har ikke været et problem for mig før, men nu har jeg fået sprayhood på min båd og jeg troller (fisker ved en hastighed på omkring 2-2,5knob) og der kan jeg mærke at der lugter mere af udstødning under sprayhood'en end før. Jeg sejler i en kabinebåd (Shetland 570). Kan man gøre noget for at nedsætte det? Evt åbne loftvinduet i kabienen?
Hvad når man har familien med og de opholder sig i kabinen og man sejler langsomt... Skal man passe på noget der?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Udstødningsgas + sprayhood og kabine
  • #1   27. jun 2008 Jeg tror at det er en god ide med at åbne det vindue i kabinen.
    evt. kunne du jo montere en motorrumsblæser der sørger for lidt frisk luft i kabinen.

Jan

• #3   27. jun 2008 Du kunne også bruge nogle penge på en CO2 detekter hvis det lugter meget kraftigt.

Generelt lugter de gamle totaktere altid lidt, måske skal motoren justeres ellers kan det måske hjælpe at skifte totakts olien ud til et andt fabrikat. (har jeg hørt)

• #4   27. jun 2008 Ja det er en 2 takts påhængsmotor. Det er ikke fordi jeg synes den lugter specielt meget, men mere om de generelle retningslinier. Fordi jeg netop kan huske at have læst noget om det!

• #6   27. jun 2008 Ja det kan jeg egentlig godt se. Men i første omgang var det måske mere et spørgsmål om man kunne undgå at trække udstødningen tættere på kabine/sprayhood. Der danner sig jo en lufthvirvel omkring enden at sprayhood ?

Men eller bruger jeg denne olie : Suzuki 2-takt Marin TC-W3

• #8   27. jun 2008 Okay. Hvilken Olie skal jeg så købe?
    Det er en jeg køber hos min nærmeste marineservice, som de anbefaler!
    Nej det er hovedmotoren. En skærmkasse selvom det er påhångsmotor? Giver det virkelig noget?

• #10   28. jun 2008 Okay Jens. Jeg misforstod dit indlæg som værende negativt mod den olie. Min fejl smiley Jeg vil prøve det med noget midlertidig omkring.

Men jeg tænkte nemlig også på sådan noget som hvis datteren er med ude og lægger i kabinen og sover mens man tøffer langsomt afsted. Om man så skulle passe på ikke at kulilteforgifte hende eller noget i den duer, men der er måske ikke noget at være bange for smiley

Kommentér på:
Udstødningsgas + sprayhood og kabine

Annonce