{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.243 visninger | Oprettet:

Flaps-- Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen
Som i kan se i min profil, så har jeg en styrepultsbåd med en 40hk yamaha.
Båden kan godt klarer de 40 hk, men den krænger lidt til højre side, når den kommer op og plane.. ville det hjælpe, hvis man satte flaps på motorbenet?

vh.
Michael

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Flaps-- Hjælp
  • #1   20. maj 2008 flaps på motorbenet hjælper kanon på at få båden hurtigerer i plan, men jeg er ikke sikker på at det er løsningen på dit problen, prøv evt at sætte splitbolten et hak ned så motoren kommer lidt længere ind mod hækken , ellers er trimflaps løsningen, og de fås i mange varianter og priser.

• #2   20. maj 2008 eller er det muligt at flytte lidt vægt over i bagbord side

• #3   20. maj 2008 stror dit problem ligger i vægtfordeling, da føreren jo sidder i den side. gør den det også hvis du har en pasager med der sidder i den anden side?

• #4   20. maj 2008 Er det en motor med xl ben du har på, for så er det der problemet skal findes..

Flaps vil helt sikkert afhælpe dit problem men de vil også mindske fart og gøre indhug i pengepungen..

• #5   20. maj 2008 tak for jeres svar..

Steffen. ja, den gør det en lille smule, men det er ikke meget..

Jeg kan hører på jeres svar, at det er værd at prøve med flaps, så det vil jeg lige få bestilt.

• #6   20. maj 2008 Øhh nej det er ikke de alle siger..
    Flaps er imø hvis man ikke kan/gider sætte båden korrekt op..
    Den motor sidder muligvis for højt - prøv at tage et billede hvor den er trimmet helt ned..

• #7   21. maj 2008 Benzindunk og anker over i venstre side . eller en sæk grus i kistebænken

• #8   21. maj 2008 En sæk grus?!?

Tror I ikke at bådproducenten har lavet båden så den sejler uden at rulle til en af siderne?
    Jeg tvivler kraftigt på at de tænker - Tja den ruller godt nok lidt til siden men køberne kan jo bare smide en sæk grus eller 2 i kistebænken så er det løst..

!?!??!?!

• #9   21. maj 2008 lars t: har lavet et fotoalbum, hvor du kan se motoren helt nede..

• #10   21. maj 2008 Michae - sådan som jeg ser dit problem så stammer det fra højden på din motor, som også er en motor med langt ben, hvor det nok burde være et ben som var 5" kortere.
    Propellen sidder meget dybt, og derved løfter den båden rigtig meget ud af vandet at der kun er meget lidt af bagenden af skroget i vandet. Jeg ville forsøge at hæve motoren, selvom jeg kan se på billede 2 at det kan gå hen at blive en mindre udfordring..!

Kommentér på:
Flaps-- Hjælp

Annonce