{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.228 visninger | Oprettet:

linder 400 med 40 hk moter, muligt? {{forumTopicSubject}}

hej.

har en linder 400 sportsman, den er godkendt til 20 hk.
pt sejler jeg med en 20 hk tohatsu 2 takts moter men kunne godt tænke mig noget mere træn og fart.
har kigget lidt på en 30-40 hk tohatsu moter, da de kun vejer 10 - 15 kg mere en min nuværrende moter.

tror i det ville være muligt med sådan en moter?

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  linder 400 med 40 hk moter, muligt?
  • #1   15. maj 2008 Det kan godt være den kun vejer 10 kg mere men det pres den laver når du accelerer er betydelig større, og i sidste ende tror jeg ikke båden kan holde til det!. Husk på der er en grund til den kun er godkendt til 20 hk.

Fabrikken havde jo nok skrevet 30 hk hvis båden kunne holde, de plejer jo ikke ligefrem og underdrive hvis du forstår smiley

• #2   16. maj 2008 Ja, en ting er om agterspejlet kan holde, noget helt andet er om den har sejlegenskaberne til den noget højere fart! Mit bud er at den vil ligge sig helt om på siden eller lave andre dumme manøvrer, ved en 40hk montering! MVH frank

• #3   16. maj 2008 glemte, lige at jeg ikke kunne forestille mig at smide en 60 hk på min egen båd, da jeg synes den er lige livlig nok ved topfart med min nuværende motor, selvom der er flere der sejler med 50-60 hk på både magen til min.
    MVH Frank

• #4   17. maj 2008 har også overvejet med en 30 hk tohatsu moter, ville det være mere passende? ved godt den kun er godkendt til 20, men tror i ikke den ville kunne klare 30?

opretter båeden nu så det er lidt nemmere at se hvilken båd jeg snakker om:)

Kommentér på:
linder 400 med 40 hk moter, muligt?

Annonce