{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Speedbåds kort hvornår skal man have d
  • #1   15. apr 2008 ja det kræver min. speedbådskørekort.
    se evt. her (link fjernet)

• #2   15. apr 2008 hei har en 18 fods 135 heste jeg snakkede men en der uddaner han siger jeg ikke behøves men det er bare hva jeg har fået afvide

• #3   15. apr 2008 jeg har en 10 fod speedbåd med 30 heste. skal jeg så have speedbådskort..??

• #4   15. apr 2008 du må sejle med alt med op til 25 hk..
    ellers kig på tabellen her på min side.
    http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1343

• #5   15. apr 2008 6m. 18fod så må du sejle med op til 53 hk. uden kort.

• #6   15. apr 2008 det SKAL du ha

thomas L så kan du sige til ham der sagde det til dig at han skal på kursus igen og hvis han ikk vil det så ring til søfartsstyrelsen og sig at han ikk kan undervise i det da han ikk kender de regler der er

• #7   15. apr 2008 Bekendtgørelsen omfatter planende fritidsfartøjer.
    Ved planende fartøjer forstås et fartøj med V-formet bund, et bredt fladt agterskib uden egentlig køl eller fartøjer, der er bygget på en sådan måde, at skroget ved en vis hastighed løftes delvist ud af vandet.

Ved hjælp af en simpel formel kan man regne ud om ens fartøj er omfattet af de nye regler. Hvis fremdrivningseffekten i kW er lig med eller højere end den værdi, som fremkommer ved at gange fartøjets længde med sig selv og lægge 3 til, er fartøjet omfattet af reglerne. Hvis et fartøj fx har en længde på 5,5 meter og en fremdrivningseffekt på 33,25 kW (5,5x5,5+3) eller mere, skal føreren være fyldt 16 år og have bestået prøven.

Effekten i kW findes i motorspecifikationerne, men angivelsen af motoreffekten sker i dag fortsat i hestekraft (hk). Omregningen fra kW til hk sker ved at gange kW med 1,36.

De 33,25 kW fra eksemplet oven for svarer således til lidt over 45 hk. Det vil sige, at føreren af et fartøj på 5,5 meter med en motor på 45 hk ikke er omfattet af bekendtgørelsen.

Denne regel gælder, hvis fartøjet er længere end fire meter. Fartøjer på fire meter eller derunder er omfattet af reglerne, hvis fremdrivningseffekten er på 19 kW (26 hk) eller derover.

Kommentér på:
Speedbåds kort hvornår skal man have d

Annonce