Kaleche til "Selvbyg fra 80´erne" {{forumTopicSubject}}
Hejsa! Jeg er så småt kommet i gang med min planlagte renovering af een af 80´ernes glemte juveler - den har tidligere haft kaleche, og har stadig alle beslag/øjer til fastgørelse. Der er ikke spor efter bøjler, så den er formentlig gået direkte fra kahyt til dørk..
Jeg har nu brugt en del energi på Google m.v., da jeg tænker nogle af målene må være standard på min ikke-standard båd. Kahytten må minde om noget andet fra den tid, og kalechen tilpasset efterfølgende.
Er der nogen derude der kan hjælpe mig videre - jeg tænker der må være et sted på nettet, hvor man kan se "kaleche-mål" og dermed skyde sig ind på noget der kan bruges? Det ville undre mig voldsomt, hvis den tidligere kaleche er custom-made, så det er jo lykkedes for tidligere ejer at finde noget..
Håber I kan hjælpe mig - direkte kontakt til saddelmager har bekræftet mine bange anelser..det er dyrt at få specialsyet
nov 2008
Følger: 48 Følgere: 108 Både: 7 Emner: 28 Svar: 3.880
apr 2016
Følger: 2 Følgere: 92 Både: 2 Emner: 34 Svar: 182
Hvis du har mod på selv at gå i gang med at sy...?
google en masse billeder indtil du finder en du synes ser fin ud og som du vurderer passer med din båd...
så skal du finde en butik/hjemmeside der kan levere alt fra beslag til alustænger og de små "knapper" den monteres med... hvis ikke de er der i forvejen...
så skal du have købt en masse bobleplast...
de råd vi fandt da vi påtænkte samme projekt var at bygge alt bøjlenoget på båden, og så tape bobleplast på alle sider så det bliver en komplet kaleshe...
så skal alt plast deles igen og ligges på stoffet og husk sømkant... vigtigt at huske forstærkninger i hjørner og specielt hvor dugen ligger på hjørner og rør...
det er en omstændig process men billigt og muligt...!
vi fandt en god dug til 259kr pr meter som var kraftig og klargjort til marinebrug, så materialerne er faktisk ikke så dyre...
vi solgte dog båden inden vi fik bestilt varerne hjem...
men jeg vil helt klart gøre det selv når vi skal have en ny kaleshe engang... og jeg er altså ikke en haj til at sy...!
Kaleche til "Selvbyg fra 80´erne"