{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.111 visninger | Oprettet:

daniel s
daniel s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvorfor er min speedbåd ved og kæntre? {{forumTopicSubject}}

Har er 14 fods speedbåd, med en 115 hestes Josnon på. jeg var ude og sejle første gang i den igår, da stiller trimmen helt i bund, og sejler et stykke med god fart, der efter et lille stykke er båden ved og kæntre om på siden, var meget tæt på... HVORFOR??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor er min speedbåd ved og kæntre?
  • #1   10. apr 2008 Måske fordi motoren er for stor til den lille båd?! hvilken side ville den kæntre til?

• #2   10. apr 2008 hov og hvad side sidder du i?

• #3   10. apr 2008 For stor tung og kraftig motor
    For lille/kort skrog
    Forkert propel
    Forkert setup
    For slap styring
    Du har nok faktorer at gå igang med.

Det du oplever er som Ralph skrive Chinewalk - båden rokker fra side til side.. Man skal styre sig ud at chinewalking, det er noget man kan lære, men det tage tid og erfaring.

OG lige en gang til for Prins Knud - man kan IKKE sejle en speedbåd som man køre en bil, men pedalen i bunbd - sådan fungere det bare ikke..
    Der er alt for mange som tror at man "bare skal ha en større motor på så går den hurtigere" - Det kan man måske i en bil men i langt de fleste tilfælde kan man det ikke i bådverdenen.
    En bil ligger forholdsvist stavbilt på vejen, det gør en båd i vandet bare ikke.

Hey Morten - hvordan går det med planerne? smiley

• #4   10. apr 2008 Lars T: jaja poke til min dårlige samvittighed det kan du finde ud af smiley Kom ned og svejs stellet til min platform, så skal jeg lave det andet imens smiley

• daniel s
    daniel s Tilmeldt:
    apr 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   10. apr 2008 ligger lige lidt billeder ind imorgen:D

• #6   13. apr 2008 Det lyder til at hvis du får nogle trim-tabs på så burde problemet være løst. Havde også¨et problem med min engang,, hvor den gik til styrebord, en skrue løste mit problem, men fik afvide at je gogså kunne have monteret de her trim-tabs, men nu ved jeg ikkehvor slem din går til siden min var kun lidt men stadigvæk træls..

Mvh

Sini

Kommentér på:
Hvorfor er min speedbåd ved og kæntre?

Annonce