{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.986 visninger | Oprettet:

Bådtrailer med tip {{forumTopicSubject}}

Jeg vil meget gerne opgradere min Zodiac til en Bowrider. Men har specielt betænkeligheder omkring søsætning og optagning da slæbestedet i sydhavnen i København ikke går ned i vandet og det så både vil være svært og risikabelt specielt at tage båden op.

Men så faldt jeg over denne her video af en kanteltrailer der umiddelbart ser ud til at være ret udbredt i Holland. Jeg kan dog ikke finde nogle tilsvarende i DK.

Nogen der kender sådan en og evt ved om den vil være mulig at få indregistreret i DK?

Se billede og video.

https://youtu.be/w7y-tTqBCzM

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bådtrailer med tip
  • #1   8. jun 2016 Den må jo være typegodkendt siden den bruges i andre lande, så jeg vil mene det er som med andre trailere fra udlandet, en tur til syn og en nummerplade på.. Men din lokale synsmand ved det med sikkerhed smiley

• #2   8. jun 2016 Der er nogle her inde der har sådan trailer....har også set dem nede på havnen ser ud til at det virker fint...prøv at lave overskriften om i forummet til (bådtrailer med tip) måske der er flere der så ved noget. 😀

• #3   8. jun 2016 Min gamle trailer på min shetland var med tip, kan sgu ikke huske mærket, kommer jeg på det skal jeg nok skrive.... mener det var en variant .. lidt bøvlet at bruge men brugbart...... så de fås på dk plader...

• #4   8. jun 2016 Min variant er en tip trailer, har også haft en Branderup med tip.
    Jeg er bekendt med en , som fik en ny fra Holland sidste på, så de kan da synes i Danmark....

• #5   8. jun 2016 Min brenderup trailer 750kg er der tip på.
    Bruger det ikke da slæbestederne ikke er så stejle her.

Der sidder en splitte man skal tage ud.
    Og trække i en snor så vipper den når trailer har vægten i bagenden.
    Kan dog drille meget hvis du ikke kan få tippet båden ned ved optagning hehe.
    Så har man et stort problem.

• #6   8. jun 2016 Min gamle Shetland 498 sad på en 975Kg Brenderup 1002 V med tip funktion.
    Jeg brugte det aldrig grundet fine slæbesteder. Men virkede ved, at man rykkede i en fjederbelastet bolt ved knækled, og så kunne den dreje over dette punkt.

http://www.baadgalleri.dk/galleri/6708-shetland_498

• #7   8. jun 2016 Hmm. Har haft skrevet til både Variant og Brenderup i dag, og ingen af dem laver den slags trailere. Ikke længere ihvertfald lader det til. Man kan få dem til ca 20000 i Holland, men det ville unægtelig være noget nemmere at købe en i DK.

• #8   8. jun 2016 Er det ikke bare af bruge et slæbested, hvor rampen er fin og ikke stejl.
    Der sparret man en masse penge der.

• #9   8. jun 2016 Jo. Men min udfordring er at jeg bor i Valby og hele idéen med at vi anskaffede os en båd var at tage på ture i Københavns havn fra slæbestedet i sydhavnen som ligner det på billedet. Det går fint med min zodiac som jeg har nu, men drømmer om noget større og i glasfiber. Så hvis jeg skal have solgt ideén hos fruen, så skal jeg kunne bruge slæbestedet i sydhavnen. smiley

• #10   8. jun 2016 Okay på den måde.
    Har du kigget på blocket.se hvad de har af trailer der.
    Det er lidt som DBA siden.

• #11   9. jun 2016 jeg mener det hed " med knæk" så er det bare at søge smiley

• #12   10. jun 2016 jeg er nød til at høre. hvorfor er det der smartere end en almindelig trailer?
    hvis man har en orndtlig trailer med superruller på burde det kunne gøre det samme, og være lettere at trække op da vinklen ikke er så stejl på traileren.
    eller har jeg overset noget?

• #13   11. jun 2016 Du har ikke overset noget Kenneth ...superruller gør det samme når der er et stort sæt bagerst som vipper helt ned...jeg kan sætte min båd i på flad jord og få den op igen uden problemer de bagerst rullerne når helt ned til jorden så ingen problemer. 👍

• #14   11. jun 2016 Det har jeg ikke tænkt på at det kunne være en mulighed. Har aldrig stiftet bekendtskab med superruller før. Henrik, hvis du på et tidspunkt kunne tage et billede af din trailer ville jeg være taknemmelig. Hvilken båd har du?
    Min bekymring et at en bowrider er for tung og derfor ville være et problem. Kigger faktisk på dem med udenbords motor for at reducere vægten mest muligt.

Det er et fantastisk forum det her. Tusind tak jeres input alle sammen.

• #15   11. jun 2016 Henrik, kunne jo bare kigge på den profil for at se båd og trailer smiley

• #16   11. jun 2016 De tunge både og stejle slæbesteder, er en god mulighed for vip af bådtrailer.
    Fx er her et slæbested hvor betonkant slutter hurtig, og så går det lodret ned.
    Der er det ikke sjovt at få trailer ud over.
    Så ville det hjælpe lidt med at vippe hele båden i.

• #17   11. jun 2016 Det er bare ok Jesper 😀

• #18   11. jun 2016 Her kan du se hvor langt de kommer ned.

profilbillede
  • #19   11. jun 2016 Henrik, jeg tænker bare på det lille øje ude foran, kan den holde til den store belastning eller skal man udligne trykket ved også at trække noget tov fra nogle af klamperne til fortøjning?

Men det vil sige at du godt ville tage din ørnvik op fra et slæbested som på det billede jeg postede i starten? Og med håndkraft?

• #20   11. jun 2016 Jeg bruger bare det lille øje som båden er født med...ja det ville min trailer alså nok kunne gøre med min båd når bare spillet er højre en øjet så der bliver et træk op af...jeg har haft min båd af traileren på flad jord og op igen uden at klodse båden op og det går fint fordi rullerne når helt til jorden så båden glider op med det samme.

• Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #21   12. jun 2016 Jesper: Selvfølgelig kan øjet holde til du trækker i det. Det er noget fusk det andet med tov til klamperne osv. Det giver højest lidt falsk tryghed. Desuden øger du belastningen på båden når du hæver trækpunktet, da du så ikke trækker lige frem mere, men mere nedad
    Det øje er lavet til at trække i. Stævnen er skrå og du trækker båden op på ruller. Det er slet ikke så voldsomt endda

Kommentér på:
Bådtrailer med tip

Annonce