1.814 visninger
|
Oprettet:
Havd er forskellen ???? {{forumTopicSubject}}
Jeg er den glade ejer af en Yamaha HPDI VMAX 150, der har erfaret at Yamaha HPDI VMAX 200, har nøjagtig de samme data, som: 2 takt /76 grader V6, 217 kg, 2596 cm3, indsprøjtning, gear 14:26.
Og så er spørgsmålet, hvad gør det at den ene yder 50 heste mere, og kan man ændre den 150 hk- version til 200 hk ??? Er der nogen der har erfaring med noget lignende ?
okt 2007
Følger: 1 Både: 1 Emner: 17 Svar: 33
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 6 Både: 1 Emner: 16 Svar: 381
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Både: 1 Emner: 9 Svar: 245
Så det er nok ønsketænkning at den "nemt" kan laves om til en 200, eller hvorfor ikke 225, det er også en 2,6 l, men igen ikke samme stumper som 200.
apr 2004
Følger: 3 Følgere: 2 Både: 2 Emner: 15 Svar: 126
Den mindre skrue gør at motoren kan holde samme antal omdrejninger, ved mindre brændstof forbrug.
Jeg vil tro du skal sætte en anden kaburator på og en anden skrue hvis du skal have den til at yde 200 hk.
Det er meget normalt at de har to motor med samme fysiske størrelse men forskellige ydelse. 9,9 og 15 er ofte helt samme motor, men større motor er det for det meste kaburatoren der gør forskellen når motorerne har samme data.
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Emner: 16 Svar: 628
Og Lars M en HPDI har ingen karburator(er) den har indsprøjtninng.
Piphans ovre på den anden side ved ALT om de motorer - og Lars H kender også en del til dem - jeg har ham "mistænkt" for at have hjulpet Piphans med at renovere hans - eller i hvert prøvesejle dem
Havd er forskellen ????