{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.845 visninger | Oprettet:

Østen finer eller okoume finer til og lave hæk {{forumTopicSubject}}

Ang hæk reperation hvad ville i bruge ka østen finer holde fint for der er jo en væsentligt pris forskel på de to træ sorter

Hvor mange lag glasfiber jeg tænker 6 på hækken

Der sad en 18mm plade i før men er det nok til og holde med en 85hp påhængsmotor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Østen finer eller okoume finer til og lave hæk
  • #1   3. apr 2016 Jeg brugte vandfast finer på min gl. shetland ved ikke om det er det der hedder østen finer ! !
    Der var helt ok at bruge, da det hele bliver dækket af fiber ( kan ikke huske hvor mange lag... tror nok det var 5-6 lag på selve pladen og derud over 4-5 lag der så gik ud på den gamle glasfiber på selve båden ).
    Kik evt på mit galleri af det, ikke smukt men yderst efektivt, træet blev forresten skruet fast med LANGE skruer og det hele blev skjult ( efter maling ) af en meget tyk rustfri plade der gik langt ud på den gamle hæk, der var ingen slinger nogensteder tror sgu den ville have holdt til en 300 hk motor ( he he selvsikker mig )
    Det var vores første større glasfiber arbejde, man er sgu lidt nervøs om det man bygger holder, men har lært at det er noget stærkt skidt det der fiber, og faktisk sjovt at arbejde med og jo mere man arbejder jo sjover bliver det, tror det er noget med dampe he he, husk beskyttelse man bliver lidt ør uden,,,,,,
    Taler af erfaring smiley

• #2   3. apr 2016 Jeg er også i gang med en større renovering og undersøgete en hel del inden jeg gik i gang med arbejdet og østen finer er hvad rigtig mange anbefaler, så dem kan du roligt bruge:-)
    Der ligger en del renoverings album herinde til inspiration.
    God arbejdslyst.
    Jannik

• #3   3. apr 2016 Tak for svarene har kigget samtlige albums igennem for for og være sikker inden man går igang er første gang jeg laver det har skåret hækken og hele gulvet ud men er nok som i siger man er nervøs for om det holder

• #4   3. apr 2016 Østen Finér er meget brugt da den er relativ billig, østenfinér består af forskellige hårdttræs sorter primært fra Indonesien eller Malaysia.

Okoume krydsfiner fremstilles af den afrikanske træsort okoume ( Aucoumea klaineana).
    Træsorten er meget olieholdig hvilket gør den ideel til marine brug da den naturligt er mere modstandsdygtig over for fugt og saltvand.

Jeg ville klart selv bruge okoume i båden både indpakket i flere lag fiber men også hvis det skal stå rent kun med lak. (Men jeg er nok også lidt miljøskadet af min uddannelse som tømmerhandler)
    Okoume pladener i mange tilfælde også mere formstabil end Østenfinéren er.

• #5   4. apr 2016 Østenfiner har heller ingen irriterende knaster og går ikke fra hinanden når du saver. Xl byg sælger god kvali til fin pris. smiley

Kommentér på:
Østen finer eller okoume finer til og lave hæk

Annonce